"AutoItalia" a inaugurat, ieri, primul său mall auto din România - "AutoItalia Showroom". Sorin Encuţescu, directorul "AutoItalia", ne-a declarat că această idee de mall a preluat-o din America şi Marea Britanie, iar unul dintre scopurile proiectului este să asigure o relaţie mult mai apropiată cu clienţii şi să aducă pe piaţa retail din România cît mai multe noutăţi în domeniu. Conceptul de mall auto presupune comercializarea mai multor brand-uri de autoturisme într-un spaţiu integrat: Fiat, Alfa Romeo, Lancia şi SsangYong. Astfel, cumpărătorii au posibilitatea să aleagă autoturisme de oraş, autoturisme de teren şi autovehicule comerciale în peste 200 de variante. Mărimea complexului este de 1.000 de metri pătraţi, din care 800 mp sînt utilizaţi pentru expunerea autovehiculelor, iar restul de 200 sînt ocupaţi de birouri. Amenajarea clădirii a presupus o investiţie de 250.000 de euro.
"AutoItalia", importatorul general al autovehiculelor Alfa Romeo, Maserati, Fiat, SsangYong, a vîndut, anul trecut, 4.150 de autovehicule, în creştere cu 62% faţă de anul 2003. Pentru viitor, compania pregăteşte investiţii de 10 milioane de euro, care privesc construirea unui alt mall auto. Acesta va dispune de o suprafaţă de 20.000 de metri pătraţi, cu 3 nivele (showroom, service şi garaj). În prezent, în parcul auto se află zece autoturisme disponibile permanent pentru drive test. Orice cumpărător - persoană fizică sau juridică, poate alege una din cele trei trei variante de finanţare: leasing financiar, leasing operaţional sau credit. Momentan, showroom-ul are 15 angajaţi şi beneficiază, în premieră în ţara noastră, de un consultant financiar care reprezintă interesele clienţilor.