Nu au trecut mulţi ani de la scandalul falsificării emisiilor pentru automobilele cu motoare Diesel, în care au fost implicaţi cei mai mari producători din Germania.
Autorităţile şi asociaţiile de consumatori s-au declarat şocate de această înşelătorie şi au trecut la urmărirea în instanţă a vinovaţilor şi la pedepsirea lor, pe fondul unei mediatizări masive.
"Scandalul a sfârşit prin a costa Volkswagen o sumă estimată la 33 de miliarde de dolari în amenzi şi înţelegeri financiare şi a dezvăluit faptul că trişarea emisiilor diesel era endemică", scrie Wall Street Journal în deschiderea unui articol recent despre un alt scandal din industria auto, de data aceasta trecut sub tăcere de autorităţi şi ignorat de presă.
"Discreţia" este de înţeles, în condiţiile în care tocmai autorităţile guvernamentale sunt vinovate. "Când vine vorba de maşinile electrice, guvernul are propriul scandal de înşelăciune", subliniază WSJ, iar "acest scandal este îngropat adânc în Registrul Federal, la pagina 36.987 din volumul 65".
Cum funcţionează "schema"? Producătorii de automobile cu motoare cu ardere internă trebuie să utilizeze valorile reale măsurate în laborator atunci când trebuie să arate că se conformează normelor de eficienţă a consumului de combustibil stabilite de Departamentul Transportului.
Pentru producătorii de automobile electrice se aplică şi o reglementare a Departamentului Energiei, conform căreia eficienţa raportată se obţine prin înmulţirea arbitrară cu 6,67.
Autorii articolului din WSJ, jurişti în cadrul formei de avocatură Boyden Gray PLLC, arată că astfel, pentru un Model Y din 2022 de la Tesla, care obţine în laborator eficienţa de 85 de mile pe galon, circa 3,6 l/100km, va fi raportată o eficienţă a consumului de circa 430 mile pe galon, adică 0,5 l/100km.
"Acest număr nu are nicio bază în realitate sau în lege", accentuează autorii, iar acest lucru este recunoscut chiar de autorităţi.
Falsificarea eficienţei consumului pentru automobilele electrice are şi o importantă componentă financiară. "Pentru că exagerează eficienţa maşinilor electrice, guvernul îi recompensează pe producătorii de automobile cu credite de conformitate pe care le pot schimba pentru bani", scrie WSJ, iar valoarea lor este de ordinul miliardelor de dolari.
Mai mult, această "subvenţie încrucişată imensă inventată de birocraţi este plătită de fiecare persoană care cumpără o maşină nouă pe benzină", iar "consumatorii au plătit factura fără să ştie".
După ce o serie de grupări ecologiste "au subliniat ilegalitatea acestei şarade", Departamentul Energiei a propus eliminarea multiplicatorului de 6,67 pentru maşinile electrice, în condiţiile în care a recunoscut că multiplicatorul "nu are suport legal" şi "nu are nicio bază".
În urma declaraţiilor oficiale de la Departamentul Energiei, "constructorii auto au intrat în panică şi au cerut administraţiei Biden să amâne orice revenire la realitatea juridică sau inginerească", după cum mai arată WSJ, mai ales că "fără multiplicator, normele propuse de Departamentul Transporturilor sunt complet irealizabile".
Cu alte cuvinte, ne aflăm în faţa unei noi minciuni uriaşe şi foarte costisitoare pentru consumatorii obişnuiţi, dar şi pentru contribuabilii de toate felurile, care au plătit pentru acordarea subvenţiilor destinate stimulării achiziţiei de automobile electrice.
Oare nu ar trebui declanşate procese colective în instanţă pentru recuperarea pierderilor de la cei vinovaţi şi recuperarea subvenţiilor şi a contravalorii creditelor de conformitate de la producătorii de automobile electrice?
1. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 21.01.2024, 12:46)
...
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.01.2024, 12:53)
o intrebare fara raspuns . este doar o presupunere .
2.1. Motor cu apa ? (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Anonim în data de 21.01.2024, 13:32)
Ce se mai știe despre motorul cu apa ?? Este o invenție reală sau este o escrocherie ?
2.2. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 21.01.2024, 16:09)
...
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de Asdepica în data de 21.01.2024, 17:28)
Motorul cu apă e la fel de real ca și perpetuum mobile.
3. Ipocrizia motoarelor electrice
(mesaj trimis de Asdepica în data de 21.01.2024, 17:51)
De fapt, sub umbrela încălzirii globale, europenii s-au apucat să bage bani în noua politică emisii zero. Fără să socotească cât costă și fără a căuta o minimă eficiența, doar așa, că n-avem ce face cu banii iar noii europeni progresiști vor să trăiască în oraș că la munte. Doar ei, fără copii, că nu vor copii. Ei, și în loc ca Europa să subvenționeze în sudul Asiei, de pildă, trecerea de la motoare in 2 timpi la cele în 4 timpi (de 8 ori mai puțin poluante) s-or apucat, cică, să înlocuiască în Europa (cea mai puțin poluată regiune din lume) motoarele în 4 timpi cu electrice. Electrice care sunt alimentate în proporție de peste 50% de curent produs prin arderea combustibililor fosili. Sau cu curent fotovoltaic sau eolian subvenționat.
În Germania sau țările nordica, primăriile mici care n-aveau țeavă de curent suficientă au făcut stații de încărcare pentru mașini electrice alimentate de... generatoare pe motorină! Doar pentru a fi in trend! Câtă ipocrizie!
În concluzie, în cel mai bun caz, o electrică folosește energie produsă "sustenabil" adică subvenționată, în care statul respectiv cheltuie de la contribuabili pentru fiecare kwh, plecând o mașină cu combustie internă folosește un combustibil accizat care aduce bani aceluiași stat. Și totuși se preferă subvenția! O fi ipocrizie și asta?
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Asdepica în data de 21.01.2024, 18:19)
Erată: "cel mai puțin...", respectiv "pe când"... :)
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Avatar de straja patriei în data de 21.01.2024, 21:58)
Optim comentariul tau.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.01.2024, 00:28)
asta-i marea resetare, adica falimentare