Comisia Europeană a extins investigaţia privind existenţa unui posibil cartel între principalii producători auto din Germania, efectuând inspecţii la sediile Daimler şi Volkswagen, transmite Reuters, conform Agerpres.
În iulie, oficialii europeni din domeniul concurenţei anunţau că investighează o presupusă înţelegere între principalii producători auto germani, după ce revista Der Spiegel anunţa că este posibil ca Volkswagen, BMW, Audi şi Porsche să fi conspirat timp de decenii pentru stabilirea preţurilor sistemelor de tratare a emisiilor diesel şi altor componente ale vehiculelor folosind comitetele din industria auto.
Săptămâna trecută, Daimler anunţa că a cerut statutul de informator pentru a evita amenzile iar luni compania a informat că oficialii CE au început verificarea informaţiilor.
Volkswagen a precizat că investigatorii au examinat documente la sediul său din Wolfsburg şi de la biroul Audi din Ingolstadt.
"Inspecţiile sunt legate de temerile CE legate de faptul că unii producători auto germani au încălcat legislaţia antitrust a UE care interzice cartelurile şi practicile de afaceri restrictive", se arată în comunicatul Executivului european.
Vineri, oficialii europeni din domeniul concurenţei au efectuat o inspecţie la birourile BMW, tot în cadrul acestei anchete.
"Faptul că CE a efectuat inspecţii nu înseamnă că firmele inspectate sunt vinovate de comportamente anti-concurenţiale şi nici nu influenţează rezultatul investigaţiei", se arată în comunicatul forului comunitar.
Comisia Europeană precizează că durata anchetei depinde de mai mulţi factori şi nu există un termen limită până la care se va finaliza.
Companiile care încalcă reglementările UE pot primi o amendă de până la 10% din cifra lor globală de afaceri.
Der Spiegel susţine că producătorii auto ar fi discutat ce alegeri au în privinţa furnizorilor şi a preţului componentelor. Din 2006, companiile auto analizează costul tehnologiei AdBlue, un produs aditiv pe bază de uree, care reduce substanţial emisiile poluante ale motoarelor diesel.