Lucrările pentru finalizarea celorlalte tronsoane ale Autostrăzii Soarelui continuă. În paralel, în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România se derulează proiectul pentru execuţia "Sistemului de Comunicaţii şi Constrol al Traficului" care are următoarele componente: sistem de radio comunicaţii, sistem de comunicaţii prin reţea de fibră optică, sistem de telefonie de urgenţă conectat la Centrul de Control, circuit de televiziune închis setat pentru 24 de camere video, staţii meteo, panouri de mesaje variabile şi staţii de contorizare a traficului în lungul autostrăzii şi la nodurile rutiere. Toate aceste componente vor fi conectate şi coordonate de la sediul Centrului de Control. Informaţiile vor fi colectate, iar personalul specializat pe fiecare domeniu în parte va lua măsurile corespunzătoare.
Centrul de Comunicaţii şi Control al Traficului va fi dotat cu echipamente performante care să respecte normele europene şi internaţionale. Tehnologia care este la baza reţelei de fibră optică este standard ATM.
Contorizarea traficului este una dintre cele mai importante componente ale sistemului. Staţiile care vor contoriza numărul de maşini care tranzitează autostrada vor fi montate pe ambele sensuri de circulaţie. În acest fel, persoanele abilitate de la Centrul de Control vor putea să adopte măsuri de fluidizare a traficului sau de evitare a anumitor probleme în funcţie de fluctuaţiile înregistrate în diferite perioade ale anului.
Participanţii la trafic vor putea raporta prin telefon eventualele problemele apărute pe autostradă. Telefoanele de urgenţă sînt instalate pe marginea drumului, din doi în doi kilometri pentru fiecare sens de mers. Apelurile sînt direcţionate către Centrul de Control şi sînt gratuite.
Centrul de Control va avea un departament specializat care va colecta şi prelucra datele primite de la staţiile meteo instalate în puncte cheie pe autostradă. Staţiile vor înregistra şi transmite imediat informaţii referitoare la temperatură, umiditate, viteza şi direcţia vîntului, vizibilitate, ploaie, căderi de zăpadă sau gheaţă. Concomitent cu aceste staţii de contorizare a numărului autovehiculelor sau de colectare a informaţiilor despre condiţiile meteo de trafic, va funcţiona şi un sistem de televiziune cu circuit închis setat pentru 24 de camere video.
Pompierii, ambulanţa, poliţia şi serviciile tehnice vor avea posibilitatea să intervină imediat. Sînt prevăzute patru canale de radio independente pentru poliţie, ambulanţă, pompieri, serviciul de întreţinere şi două suplimentare pentru dezvoltarea ulterioară a reţelei.
Semafoarele de la intersecţiile autostrăzii cu drumurile secundare vor fi conectate direct la Centrul de Control. Astfel că, în cazul unor probleme majore, cum ar fi condiţii meteo sau tehnice neprielnice, accesul pe autostradă să fie interzis.