Mai multe tronsoane din viitoarea autostradă Comarnic-Braşov vor fi scoase la licitaţie, a afirmat Mariana Ioniţă, director general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în cadrul unui eveniment desfăşurat cu Universitatea Tehnică Bucureşti.
Potrivit şefei CNAIR, la Comarnic va fi realizată autostrada A3 pe o lungime de şapte kilometri cât să ocolească localitatea, iar la Buşteni se va face un tunel care să ocolească staţiunea.
Mariana Ioniţă a precizat: "Pe lângă măsurile de fluidizare pe perioada de proiectare şi execuţie a acestei autostrăzi vom avea şi un proiect separat pentru varianta ocolitoare Comarnic. Nu vorbim de varianta ocolitoare la Buşteni pentru că autostrada va fi prin tunel. Din analizele făcute cu cei de la mediu, ţinând cont de potenţialul turistic al zonei. Centura Comarnic, 7 kilometri cu profil de autostradă, lucrăm acum la caietul de sarcini, la partea tehnică pentru proiectare şi execuţie. Până în 20 iulie avem termen să-l predăm colegilor de la achiziţii. În această vară va fi lansată la licitaţie proiectarea şi execuţia variantei ocolitoare Comarnic la nivel de autostradă".
Referitor la zona Buşteni, Ioniţă a spus: "Au fost discuţii purtate pe perioada analizei vechiului Studiu de Fezabilitate, chiar şi în 2018 când se dorea implementarea acestui proiect cu Banca Mondială. S-au făcut nişte analize pe zona de impact asupra mediului. S-a concluzionat că, ţinând cont de cerinţele directivelor europene pe mediu, ţinând cont de potenţialul turistic al Buşteniului, având în vedere şi faptul că s-au construit şi foarte multe imobile pe traseu, cea mai bună soluţie este cea prin tunel. Acum, proiectantul care va elabora Studiul de Fezabilitate va venio cu propunerile de alternative".
Directorul general al CNAIR a arătat că la Comarnic centura va fi realizată cu bani europeni, iar în privinţa restului tronsoanelor de la Ploieşti până la Râşnov, compania publică lucrează în prezent la documentaţia de atribuire pentru revizuire Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic.
"De la intrarea în Sinaia, pe zona staţiunilor va trebui să venim cu un aliniament nou. Sunt zone Natura 2000, s-a construit foarte mult. Doar în zona Buşteni ar însemna să demolăm undeva la 80 de imobile. Atunci se va veni cu un nou aliniament de la intrare în Sinaia şi până la Râşnov", a mai spus Mariana Ioniţă.
Revizuirea Studiului de Fezabilitate, obţinerea avizelor de mediu şi realizarea Proiectului tehnic ar urma să dureze 36 de luni, iar apoi proiectul ar merge direct la licitaţia pentru execuţie.