"General Rolling Stock Company" intenţionează să-şi consolideze poziţia pe piaţa din Europa Centrală şi de Sud-Est, după cum ne-a declarat Leonard Aurel, directorul general al companiei.
Domnia sa ne-a precizat: "În 2013 ne vom concentra atenţia pe câteva acţiuni prioritare. În primul rând, avem în plan să ajungem la un procent de 90% de material rulant reparat (în prezent, 75% din materialul rulant este reparat). În al doilea rând, vom căuta să ne consolidăm poziţia pe piaţa din Europa Centrală şi de Sud-Est, urmărind toate oportunităţile care pot apărea, iar, în funcţie de nevoile clienţilor şi de tendinţele pieţei, putem lua în calcul diversificarea şi întinerirea parcului de vagoane al < Rolling Stock Company >. În legatură cu rezultatele financiare pentru acest an, suntem foarte optimişti".
"General Rolling Stock Company" este o societate înfiinţată în 2008, care se ocupă cu închirierea de locomotive şi vagoane în ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est. Cu capital integral autohton, având ca acţionari operatorii feroviari CFR Marfă şi Grup Feroviar Român (care aparţine "Grampet Grup", deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica), societatea a înregistrat, anul trecut, un profit de 4,5 milioane de euro, urmând să plătească dividende, după cum ne-au informat reprezentanţii companiei. În 2012, profitul din activitate a fost de 19,4 milioane lei.
La înfiinaţarea societăţii, Grup Feroviar Român (GFR) a avut un aport în numerar de circa 50 de milioane de euro.
Parcul "General Rolling Stock Company", la care CFR Marfă a contribuit cu vagoane vechi, destinate casării, este alcătuit din 5.735 de vagoane.
Înainte de 1989, parcul de material rulant al CFR Marfă conţinea peste 120.000 de vagoane, însă, potrivit unor estimări, 80.000 de vagoane au fost tăiate şi valorificate ca fier vechi.
În scopul achiziţionării serviciilor de reparaţii pentru vagoane şi locomotive, "General Rolling Stock Company" a organizat o licitaţie deschisă, cu strigare, prin Bursa Română de Mărfuri, participante fiind toate unităţile reparatoare, contractele de reparaţii fiind adjudecate de către cele mai importante societăţi reparatoare din România.
În perioada 2008-2009, compania a încheiat contracte de închiriere pentru vagoanele modernizate cu operatori feroviari de transport privat şi agenţi economici din Germania, Cehia, Polonia, Slovacia, Bulgaria, Ungaria, România etc.
Având în vedere faptul că cele două companii care au realizat joint-venture-ul din 2008 se confruntau cu o problemă majoră în lipsa materialului rulant apt să presteze aceste servicii, "General Rolling Stock Company" şi-a propus să asigure materialul rulant pe această nişă de piaţă.