Utilizatorii BT Pay au la dispoziţie un asistent virtual (Chat BT) pentru informaţii cu privire la funcţionalităţile aplicaţiei, precum şi despre produsele şi serviciile Băncii Transilvania. Având la bază inteligenţa artificială de tipul Machine Learing/învăţare automată, Chat BT transformă modul în care clienţii interacţionează cu BT Pay prin comunicare cu asistentul virtual, direct din aplicaţie, potrivit unui comunicat emis redacţiei. De asemenea, clienţii au opţiunea de a continua comunicarea prin chat cu o persoană din echipa băncii.
Noua funcţionalitate este implementată progresiv, iar în această etapă, comunicarea este în limba română, urmând să fie posibilă şi în alte limbi.
DRUID este partenerul Băncii Transilvania pentru dezvoltarea Chat BT.
BT este prima instituţie bancară din România care a integrat inteligenţa artificială în comunicarea cu clienţii, în serviciile şi procesele sale, atât de tipul Robotic Process Automation (RPA), cât şi Large Language Model (LLM). BT a făcut primul pas în 2017, odată cu lansarea primului chatbot pentru comunicarea cu clienţii. O altă integrare cu impact, care simplifică interacţiunile şi care a crescut accesibilitatea la informaţii, este Microsoft Azure OpenAI, în 2023 şi 2024, datorită căreia vizitatorii site-ului BT, Întreb BT şi FIT - Finanţe pe Înţelesul Tuturor au la dispoziţie opţiunea Search AI.
Investiţiile Băncii Transilvania în tehnologie au permanent în vedere modul în care inteligenţa artificială poate schimba experienţa clienţilor şi poate eficientiza procesele BT şi ale industriei bancare, contribuind la învăţare, incluziune, educaţie financiară şi, implicit, la gestionarea mai eficientă a banilor.
Opinia Cititorului