Bank of America Corp., al doilea creditor ipotecar din Statele Unite, a angajat 2.000 de persoane, începând din luna aprilie, pentru a se ocupa de clienţii care au probleme în a-şi plăti creditele ipotecare, a declarat un membru al conducerii băncii, informează Bloomberg, potrivit Agerpres.
Bank of America are acum peste 18.000 de lucrători în divizia "default management", cu 60% mai mulţi faţă de ianuarie 2009, a declarat Barbara Desoer, preşedintele diviziei împrumuturi ipotecare şi asigurări. Aceşti angajaţi se ocupă de aproximativ 100.000 de apeluri telefonice pe zi, a precizat ea.
Wells Fargo & Co., cel mai mare creditor ipotecar din SUA, Bank of America şi alte companii au angajat mii de persoane şi au mutat personal de la alte departamente pentru a se ocupa de clienţii care au contractat credite şi şi-au pierdut locurile de muncă sau li s-au redus veniturile. Băncile au reintrat în posesia unui număr record de 257.944 de case, cu 35% mai multe decât anul trecut, conform RealtyTrac Inc. Peste o cincime din creditele ipotecare au avut o valoare mai mare decât cea a caselor, conform Zillow.com.
"Având în vedere gravitatea impactului recesiunii asupra proprietarilor de case, un mare număr de clienţi vor pierde drepturile asupra casei în care locuiesc în următorii doi ani", a declarat Barbara Desoer. "Trebuie să dovedim compasiune şi să ajutăm în mod responsabil pe acei clienţi care şi-au epuizat opţiunile şi nu-şi mai pot permite să stea în propriile case".
Bank of America, cu sediul în Charlotte, Carolina de Nord, se ocupă cu aproape 14 milioane de credite ipotecare, aproximativ o cincime din creditele ipotecare din SUA, mai mult decât orice alt creditor ipotecar al statului american. 1,4 milioane de clienţi sunt în întârziere cu plata creditelor ipotecare, cu peste 60 de zile, a precizat Barbara Desoer.