Firmele de leasing îşi pot menţine rata de profitabilitate în contextul crizei mondiale prin diversificarea ofertei către leasingul operaţional, dar şi prin orientarea afacerilor către produse de nişă pentru zonele dinamice ale economiei, a spus directorul general al BCR Leasing, Claudiu Stănescu citat de NewsIn.
"Netranslatarea integrală a efectelor crizei, reflectate în costuri, către partenerii de afaceri va determina identificarea de către societăţile de leasing a unor soluţii de eficientizare a activităţii interne, în încercarea de menţinere a unei rate de profitabilitate corespunzătoare", a declarat directorul general al BCR Leasing, Claudiu Stănescu.
El consideră că firmele de leasing au la dispoziţie câteva soluţii pentru a traversa actualele turbulenţe economice, cum ar fi includerea în ofertă a unor produse de nişă pe segmente mai dinamice ale economiei, precum gazele sau petrolul, în care pot finanţa achiziţii de echipamente şi instalaţii.
Alte soluţii ar mai fi diversificarea ofertei în direcţia leasingului operaţional, acordarea de promoţii pe perioade determinate, dar mai ales acordarea unor servicii de calitate, consideră Stănescu.
"Eventualitatea prelungirii lipsei de lichidităţi pe piaţa externă, care reprezintă sursa de finanţare a marilor jucători de pe piaţa de leasing internă, ar putea determina, în continuare, modificarea strategiilor de afaceri ale unor companii", a adăugat Stănescu.
El crede că firmele din piaţă vor acorda o mai mare atenţie calităţii portofoliului şi gestionării corespunzătoare a contului de profit şi pierdere şi mai puţin volumului şi cotei de piaţă.
În ce priveşte impactul crizei mondiale asupra pieţei de leasing, Stănescu consideră că "nu putem discuta despre un blocaj la nivelul finanţărilor în sistem leasing, aşa cum nu putem discuta despre blocarea economiei naţionale în ansamblu, pentru că cele două concepte sunt strâns legate".
"Atâta vreme cât economia creşte, este nevoie de investiţii, iar leasingul, ca instrument de finanţare a investiţiilor, şi-a dovedit utilitatea şi eficienţa", a menţionat el.
Stănescu a precizat că societăţile de leasing s-au confruntat încă de la începutul anului cu creşteri ale dobânzilor de refinanţare, cu "inconsistenţe legislative privind taxa de primă înmatriculare/poluare", cu o de tendinţă de saturare a pieţei auto, dar şi de stagnarea sau reaşezare a pieţei imobiliare.
Şeful BCR Leasing a estimat că dobânda medie anuală de pe piaţa românească de leasing va urca la 10% la sfârşitul acestui an.
În toamna anului trecut, dobânda medie de pe piaţa de leasing se situa în intervalul 7,5 - 7,7% pe an, iar în prezent aceasta este de 9,5%, a precizat Stănescu.