Compania canadiană BlackBerry se confruntă cu probleme financiare fără precedent. Conform publicaţiilor Bloomberg şi BBC, producătorul de telefoane mobile a anunţat disponibilizarea a 4.500 de angajaţi, în încercarea de a diminua impactul pierderilor ce urmează să fie raportate pentru trimestrul al doilea al anului, acestea fiind estimate la nu mai puţin de 1 miliard de dolari. Pierderile uriaşe ale canadienilor sunt cauzate, în principal, de vânzările extrem de scăzute ale modelului Z10, care a fost lansat în luna ianuarie a anului curent. Eşecul numit Z10 a contribuit la cel mai slab trimestru al companiei, din punct de vedere al vânzărilor, din ultimii şase ani.
De asemenea, BlackBerry intenţionează să se retragă parţial de pe piaţa de consum, compania urmând să se limiteze la segmentul de business al pieţei. Potrivit Reuters, analiştii din piaţă consideră că restructurările masive şi reorientarea strategiei de vânzare nu este altceva decât o măsură disperată a canadienilor, care e posibil să accelereze prăbuşirea companiei. Pe de altă parte, conform Bloomberg, Colin Gillis, specialist al pieţei, a declarat: "Este sfârşitul unei ere. S-au reorientat pe o nişă mult mai mică a pieţei, dedicată întreprinderilor, iar acest lucru cred că reprezintă o strategie rezonabilă pentru ei".
Într-un comunicat, directorul executiv al companiei, Thorsten Heins, a declarat: "Vom implementa dificila, dar necesara nouă strategie de vânzări pentru a conduce compania din nou înspre profit". Serviciile business ale companiei au reprezentat singurul segment care nu a înregistrat pierderi în ultimul an, ba chiar a cunoscut creşteri.
BlackBerry număra peste 17.000 de angajaţi în 2011 şi o cotă de piaţă de 14% în SUA, potrivit datelor firmei de cercetare IDC. În prezent, cota societăţii a coborât la sub 3% pe piaţa americană. În 2012, compania a raportat o pierdere de 646 milioane de dolari, după ce vânzările au scăzut cu 40 de procente, la 11 miliarde de dolari.