Firma Airline Management Solutions, înfiinţată în urmă cu o lună de patru acţionari români, a preluat fondul de comerţ al Blue Air, printr-o tranzacţie în sumă de 30 de milioane de euro, care include asumarea unor obligaţii de 28 de milioane de euro.
Anterior, reprezentanţii Casei de Insolvenţă Transilvania au afirmat, într-o conferinţă de presă, că Airline Management Solutions este o firmă cu acţionariat româno-belgian.
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Airline Management Solutions a fost înfiinţată pe 17 aprilie şi are ca acţionari patru persoane fizice din Bucureşti, respectiv Teodor Cristian Rada (33%), Marius Mihail Puiu (33%), Tudor-Zamfir Constantinescu (17%) şi Luciana Păunescu (17%), informează Mediafax.
Luciana Păunescu deţine Blue Air Travel şi a fost director executiv la Maxitours Belgia, care are în ofertă diverse destinaţii din România.
Tudor-Zamfir Constantinescu, administratorul Airline Management Solutions şi Teodor Cristian Rada sunt foşti piloţi la Blue Air, primul dintre aceştia locuind la Bruxelles.
Tranzacţia constă în transferul operaţiunilor companiei Blue Air (fondul de comerţ, care include brandul Blue Air, know-how-ul şi platforma de vânzare, nu şi activele imobilizate ale companiei), şi în preluarea unor obligaţii de 28 milioane euro, din care 24 milioane euro reprezintă bilete plătite în avans de către 276.000 de pasageri.
"Firma Airline Management Solutions are în acţionariat exclusiv specialişti în aviaţie, cu experienţă în domeniu şi management orientat către dezvoltarea zborurilor în regim smart flying. Oferta trebuie aprobată de creditori şi acţionari înainte de a se face transferul efectiv al business-ului. Blue Air se vinde cu obligaţii de aproximativ 28 milioane euro reprezentate în principal de obligaţia de a transporta pasagerii care au achiziţionat bilete în avans şi de alte câteva creanţe. Obiectul tranzacţiei îl fac activele necorporale ale societăţii, brand-ul, marca, know-how-ul, web site-ul, platforma de rezervare bilete, cesiunea contractelor de leasing, depozitele cash colaterale şi participaţiile la Blue Aero SRL şi la Ingragroup SRL", se arată într-un comunicat al Casei de Insolvenţă Transilvania.
În comunicat se menţionează că firma a depus în conturile Blue Air un avans de 6 milioane lei şi că a venit cu garanţii bancare suplimentare de 5 milioane de euro pentru eliberarea cash-ului colateral.
"Transferul efectiv al operaţiunilor se va face într-o perioadă de 10-30 de zile. Totodată, toţi angajaţii, (în număr de 520) vor fi preluaţi de noua companie. Societatea aleasă a fost cea care a îndeplinit toate condiţiile impuse de noi, cea mai importantă fiind reprezentată de avansul de 6 milioane de lei, prin care compania îşi poate continua activitatea", a declarat, într-o conferinţă de presă, Andrei Cionca, fondatorul Casei de Insolvenţă Transilvania (CITR), coordonatorul Comisiei de negociere pentru vânzarea Blue Air.
Întrebat de ziarişti pe cine reprezintă Airline Management Solutions şi dacă are licenţă de zbor pentru România, Cionca a afirmat doar că firma este înregistrată în România, are acţionariat româno-belgian şi că are licenţă de zbor "într-o ţară", fără să menţioneze care anume.
El a subliniat, la insistenţele ziariştilor care au întrebat dacă în spatele firmei se află omul de afaceri Nelu Iordache, că acesta nu are nicio legătură cu societatea respectivă.
"Am avut discuţii cu Nelu Iordache despre compania Romstrade, dar nu am avut nicio discuţie pe tema vânzării Blue Air", a afirmat Cionca.
Casa de Insolvenţă Transilvania este administratorul judiciar al Romstrade, companie aflată în insolvenţă şi care deţine Blue Air.
"În acord cu creditorii şi investitorii interesaţi de Blue Air, am accelerat licitaţia pentru compania aviatică pentru a putea conferi companiei o stabilitate ridicată. S-a decis vânzarea business-ului Blue Air pentru a consolida poziţia companiei pe piaţa din România, cât şi pe piaţa europeană, şi pentru a putea îmbunătăţi calitatea serviciilor de transport aerian oferite pasagerilor", au menţionat reprezentanţii CITR.
Compania aeriană low cost a transportat, anul trecut, 1,45 milioane de pasageri şi are afaceri anuale de aproape 150 milioane euro. Principalul competitor, Wizz Air, a transportat 2,7 milioane pasageri şi estimează 3 milioane de pasagri pentru anul acesta.
Blue Air şi Romstrade sunt cele mai importante companii controlate de omul de afaceri Nelu Iordache, cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocaţi pentru construirea autostrăzii Nădlac-Arad şi aflat, în prezent, în detenţie.