Femeile sunt responsabile de aproximativ 32 de trilioane de dolari din cheltuielile globale şi se estimează că vor controla 75% din cheltuielile discreţionare la nivel mondial în următorii cinci ani, conform cercetărilor Nielsen, conform unui comunicat transmis redacţiei. Cu toate acestea, companiile nu reuşesc să le satisfacă pe deplin nevoile, pierzând astfel oportunităţi economice majore, potrivit unui raport publicat de Boston Consulting Group (BCG).
Raportul, bazat pe un sondaj global realizat de BCG pe un eşantion de aproximativ 15.000 de persoane din 12 ţări, dintre care trei sferturi au fost femei, arată că în domenii esenţiale precum bunurile de consum, îngrijirea sănătăţii şi serviciile financiare, oferta actuală de produse şi servicii nu răspunde suficient nevoilor acestora.
"Este un semnal de alarmă pentru companiile din domeniile sănătăţii, serviciilor financiare şi bunurilor de consum", a declarat Maria Palinkas, partener BCG, potrivit comunicatului. Aceasta a adăugat că femeile sunt principalii factori de decizie în cheltuielile gospodăreşti, însă nevoile lor sunt adesea neglijate, iar companiile care acţionează rapid pentru a acoperi aceste lacune pot beneficia de creştere accelerată şi loialitatea consumatorilor.
Companiile din domeniul sănătăţii au cel mai mult de recuperat, deoarece femeile iau majoritatea deciziilor privind sănătatea în familie - de la 66% în India la 83% în Germania şi Franţa. Cu toate acestea, doar 41% dintre respondente consideră că există suficiente servicii care să le răspundă preocupărilor specifice, iar evaluările privind tratamentele medicale şi interacţiunile cu asiguratorii de sănătate sunt scăzute, cu doar 44%, respectiv 37% dintre femei fiind satisfăcute. Printre priorităţile acestora în materie de îngrijire medicală se numără calitatea serviciilor (87%), programările rapide (82%), accesibilitatea financiară (82%), locaţiile convenabile (76%) şi tratamentele echitabile, lipsite de prejudecăţi (76%), potrivit comunicatului.
În domeniul serviciilor financiare, instituţiile trebuie să îşi adapteze ofertele la etapele de viaţă ale femeilor. Deşi acestea contribuie anual cu 5 trilioane de dolari la avuţia globală, resimt diferenţe semnificative în calitatea produselor financiare primite. În medie, femeile sunt mai preocupate decât bărbaţii de impactul unor evenimente majore asupra stabilităţii financiare, cum ar fi datoriile (diferenţă de 9 puncte procentuale) sau planificarea pensiei (8 puncte procentuale). În funcţie de vârstă, priorităţile variază: femeile din generaţiile Z şi millennials sunt mai preocupate de şomaj, în timp ce generaţia X pune accent pe pensie, iar baby boomers sunt cel mai îngrijorate de costurile îngrijirii vârstnicilor.
În ceea ce priveşte bunurile de consum, nicio industrie nu satisface pe deplin nevoile femeilor, conform studiului. Chiar şi cele mai bine cotate domenii, precum alimentele şi produsele de îngrijire personală, au obţinut doar 66%, respectiv 64% evaluări favorabile. În SUA, femeile sunt dispuse să cheltuiască cu 15% mai mult pentru îmbrăcăminte şi accesorii de calitate superioară, ceea ce echivalează cu 228 de dolari în plus per persoană pe an, iar pentru produse sportive şi de fitness mai sigure, această sumă ajunge la 123 de dolari anual.
Pentru a valorifica această oportunitate, raportul BCG recomandă companiilor să se concentreze pe trei factori esenţiali: dezirabilitatea produselor şi serviciilor, justificarea economică a acestora şi fezabilitatea dezvoltării şi aducerii lor pe piaţă.
"Pe lângă asigurarea desirabilităţii, viabilităţii şi fezabilităţii unor noi produse şi servicii adresate femeilor, un alt factor critic este reprezentarea", a mai spus Maria Palinkas, potrivit comunicatului. Aceasta a subliniat că succesul în acest domeniu necesită prezenţa femeilor în poziţii de leadership, astfel încât organizaţiile să poată înţelege mai bine experienţele şi nevoile consumatoarelor.