"Ferrovial" SA, compania spaniolă care este cel mai mare acţionar al aeroportului Heathrow din Londra, a decis să oprească viitoarele investiţii în acesta, din cauza incertitudinilor legate de ieşirea Marii Britanii din UE (Brexit).
Preşedintele "Ferrovial", Rafael del Pino, a declarat ieri că, deşi investiţia pe care o are compania la Heathrow nu este pusă sub semnul întrebării, acum nu mai vede oportunităţi de fuziuni şi achiziţii în Marea Britanie, potrivit cotidianului spaniol ABC.
Rafael del Pino a precizat: "Nu mai investim în Marea Britanie, dar nici nu renunţăm la afacerea locală".
De menţionat că, la data de 25 mai, se va încheia o consultare publică privind crearea unei noi piste de decolare pe aeroportul Heathrow. Parlamentarii britanici urmează să voteze către finele acestui an ori la începutul anului viitor cu privire la noua pistă de decolare, ceea ce va pune capăt unor decenii de dezbateri cu privire la modalitatea de expansiune a capacităţii aeroportului.
"Ferrovial", care deţine 25% din aeroportul Heathrow, mai are deţineri la aeroporturile din Glasgow, Aberdeen şi Southampton. Totodată, compania are în proprietate societatea de infrastructură "Amey" şi firma de construcţii "Ferrovial Agroman" UK. "Ferrovial" realizează circa 30% din vânzările sale în Marea Britanie.
Rafael del Pino spune că grupul pe care îl conduce are o "atitudine prudentă cu privire la Marea Britanie", în condiţiile în care "nimeni, nici măcar Regatul Unit nu ştie cum se va derula procesul de Brexit, respectiv care vor fi consecinţele".
În raportul său anual, "Ferrovial" a informat că situaţia din Marea Britanie continuă să fie dificilă pe segmentul serviciilor, din cauza reducerii cheltuielilor unor clienţi, în mare parte guverne locale.
• "Ryanair", posibil să excludă Marea Britanie din planurile sale de expansiune
"Ryanair Holdings" Plc, cea mai mare companie aeriană europeană după numărul de pasageri, ar putea să nu includă Marea Britanie în planurile sale de expansiune din următorii doi ani, temându-se că lipsa clarificărilor privind Brexitul va provoca întreruperi majore ale călătoriilor şi va scădea cererea.
Directorul financiar al companiei irlandeze, Neil Sorahan, a declarat: "Planurile de expansiune ale Ryanair nu includ Marea Britanie. Compania intenţiona să înregistreze anul trecut o creştere de 15% în Regatul Unit, dar a realizat un avans de numai 6%. Nu am observat încă, dar credem că se va înregistra o încetinire a creşterii în Regatul Unit şi în UE, deoarece ambele părţi trebuie să facă unui scenariu complet nou".
Operatorii aerieni low cost "Ryanair" şi "easyJet" i-au cerut Guvernului de la Londra să lanseze rapid negocierile cu UE în privinţa sectorului aviatic, deoarece trebuie să-şi finalizeze în primul semestru al anului viitor calendarul de zboruri pentru vara lui 2019.
În prezent, companiile aeriene din UE au dreptul să zboare spre şi dinspre orice ţară membră a blocului comunitar datorită sistemului "cer deschis", iar Londra va trebui să negocieze un acord bilateral cu UE ca să permită continuarea zborurilor comerciale.
Preşedintele Consiliului European, Donald Tusk, s-a întâlnit ieri, Londra, cu premierul britanic Theresa May, iar unele surse europene citate de BBC au declarat că cei doi oficiali "au avut o reuniune bună şi prietenoasă", decizând să ţină leătura permanent în perioada negocierilor de Brexit, astfel încât să reducă orice tensiune care ar putea să apară.