BT Go are o funcţionalitate nouă, în premieră pentru aplicaţiile de banking: emiterea şi trimiterea automată a e-facturilor către ANAF, se arată într-un comunicat al Băncii Transilvania, remis redacţiei. Facilitatea ajută antreprenorii să se alinieze legislaţiei Ro-eFactura, conform căreia, din ianuarie 2024, firmele trebuie să emită facturi electronice, care să ajungă direct în spaţiul privat virtual (SPV) al ANAF, informează sursa citată.
Pentru integrarea acestei funcţionalităţi, Banca Transilvania a ales să colaboreaze cu i-Tom Solutions, dezvoltatorul platformei FGO, cea mai utilizată soluţie de facturare şi gestionarea afacerii din România, cu peste 100.000 de utilizatori în prezent, relatează sursa indicată.
Potrivit comunicatului, "BT Go este mai mult decât o aplicaţie de banking. Este o aplicaţie de business, iar planul nostru este ca BT Go să devină cel mai util instrument digital pentru firme. Pe lângă funcţionalităţile obişnuite - plăţi, schimburi valutare, carduri - azi lansăm facturarea electronică şi automatizarea e-facturilor. Avem în pregătire multe noutăţi pe care le vom anunţa periodic", declară Tiberiu Moisă, Director General Adjunct, MidCorporate & IMM, Banca Transilvania.
Conform sursei citate, "De la 1 ianuarie, toate firmele vor fi nevoite să folosească e-Factura, fiind obligatorie nu doar pentru facturile emise către persoane juridice, ci şi pentru recepţionarea e-Facturilor primite de la furnizori. FGO a automatizat complet integrarea cu e-Factura. Odată conectat contul SPV în FGO, utilizatorul poate activa trimiterea automată a e-Facturilor în SPV, la intervalul dorit după emitere. Astfel, e-Facturile se vor transmite în SPV fără altă acţiune din partea utilizatorului. Avem o rată de succes de 100% pentru încărcarea e-Facturilor în SPV datorită mecanismului automat pe care l-am creat pentru aceste situaţii. Tot în contul FGO se găsesc şi statusul, recipisa de la ANAF, precum şi e-Facturile primite de la furnizori", afirmă Valeriu Filip, fondator FGO.
Funcţionalitatea lansată azi este gratuită timp de un an de la momentul abonării la GO e-Factura, arată datele comunicatului.
• Soluţii pentru antreprenori, în aplicaţia BT Go, aşa cum se arată în comunicat, sunt:
• "Deschidere online de cont curent în lei şi valută;
• Transfer de bani între conturi proprii şi către partenerii de business;
• Vizualizare tranzacţii şi generare extrase de cont;
• Emiterea, plata facturilor şi trimiterea acestora automată către ANAF;
• Încărcare documente - facturi, bonuri sau contracte;
• Acces la informaţii complete despre credite şi posibilitatea de a genera graficul de rambursare;
• Blocare/deblocare carduri; modificare limite de tranzacţionare a cardurilor;
• Înfiinţare/desfiinţare depozite clasice."
• BT Go creşte
BT Go a crescut ca număr de beneficiari şi funcţionalităţi, din iulie a.c., de la momentul lansării, potrivit băncii. Aplicaţia are acum peste 25.000 de utilizatori, însemnând peste 1.000 de companii noi înrolate în fiecare săptămână, informează sursa precizată.