Bugetele de marketing vor fi reorientate în 2009, din cauza crizei, din media către PR şi online, unde se înregistrează preţuri mai scăzute, susţin reprezentanţii agenţiei GMP PR.
Potrivit celor de la GMP, anul 2009 ar putea aduce, în ciuda crizei, o cifră de afaceri mai mare, datorită reorientării bugetelor clienţilor. \"Dacă ideea este bună, poţi avea rezultate spectaculoase plătind doar onorariul agenţiei, fără alte costuri directe. De asemenea, PR-ul are un rol hotărâtor în construirea reputaţiei, iar în perioada de criză, reputaţia este cel mai valoros bun al unei companii\", a explicat, pentru NewsIn, managing partner-ul agenţiei, Ioana Mănoiu.
Pe de altă parte, tot pentru 2009, reprezentanţii GMP PR anticipează o reducere a numărului acţiunilor de comunicare, fiind păstrate doar cele cu rezultate rapide, cât mai eficiente. Tot ca previziune este menţionată dezvoltarea competenţelor agenţiilor de PR de management al crizei şi al schimbării, comunicare online şi comunicare internă, consultanţă şi reputation audit, în detrimentul media relations şi al organizării de evenimente.
\"După ani în care bugetele au crescut spectaculos, în care lucrai la zece proiecte în paralel, în 2009 vom munci mai puţin, acordând însă o mai mare atenţie calităţii. Fiecare ban cheltuit va fi analizat din punct de vedere al randamentului investiţiei. În ceea ce priveşte serviciile oferite, va avea loc o reorganizare. Dacă, până acum, companiile căutau agenţii de PR care să comunice veştile bune, acum vor avea nevoie să comunice veşti proaste, ceea ce implică o altă competenţă\", spun cei de la GMP PR.
Agenţia GMP PR a luat naştere la jumătatea lui 2007, când departamentul de PR al agenţiei GMP Advertising s-a desprins ca entitate de sine stătătoare, cu doi acţionari -Ioana Mănoiu şi Felix Tătaru. În 2008, GMP PR a avut o cifră de afaceri de 1,8 milioane de euro.