Bursa de Valori Bucureşti (BVB) anunţă lansarea unei noi secţiuni de educaţie financiară pe platforma BVB Research Hub, destinată investitorilor de retail, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Această iniţiativă are ca obiectiv creşterea nivelului de educaţie financiară şi promovarea culturii investiţionale. Platforma oferă resurse accesibile şi bine structurate, ghidând investitorii prin conceptele fundamentale şi mecanismele pieţei de capital.
BVB îşi propune să creeze o bibliotecă digitală care să includă articole introductive, tutoriale, glosare de termeni şi studii de caz bazate pe situaţii reale. Noua secţiune este concepută pentru a sprijini atât investitorii aflaţi la început de drum, cât şi pe cei cu experienţă, oferindu-le informaţii clare şi bine documentate pentru decizii investiţionale informate.
"Prin această iniţiativă, ne dorim să oferim investitorilor de retail instrumentele şi cunoştinţele necesare pentru a lua decizii responsabile. Educaţia financiară contribuie la dezvoltarea unei comunităţi de investitori mai bine pregătită şi mai încrezătoare. Platforma BVB Research Hub este deja o resursă valoroasă prin rapoartele de analiză pe care le publicăm, iar acum, prin adăugarea componentei educaţionale, devine un adevărat hub al cunoaşterii în materie de investiţii", a declarat Radu Hanga, preşedintele Consiliului de Administraţie al BVB, conform comunicatului.
Noua secţiune include informaţii despre produse şi servicii financiare, gestionarea riscurilor, elaborarea unei strategii de investiţii şi interpretarea indicilor bursieri. BVB va continua seria de workshopuri dedicate economisirii, investiţiilor şi antreprenoriatului, organizate în parteneriat cu universităţi şi alte instituţii educaţionale. În aceste sesiuni, experţi din domeniu vor răspunde întrebărilor participanţilor şi vor prezenta exemple practice despre administrarea bugetului personal.
În prezent, BVB colaborează cu mai multe universităţi din ţară pentru promovarea educaţiei financiare. Un exemplu este parteneriatul cu Academia de Studii Economice din Bucureşti, care a inclus modernizarea unui amfiteatru ce poartă acum numele "Amfiteatrul Bursa de Valori Bucureşti". Acest spaţiu este dedicat întâlnirilor dintre studenţi şi specialişti din domeniul investiţiilor, în cadrul unor dezbateri şi evenimente despre piaţa de capital.
Totodată, BVB derulează programul "Guvernanţa Corporativă care Creează Valoare", în colaborare cu Envisia-Boards of Elite, destinat profesionalizării membrilor de board ai companiilor listate sau care analizează oportunitatea listării. De asemenea, prin proiectul BVB Arena, sunt organizate workshopuri regionale susţinute de specialişti ai pieţei de capital, pentru a familiariza antreprenorii cu procesul de listare la bursă.
"Diseminarea informaţiei corecte şi transparente este un pilon fundamental al dezvoltării pieţelor de capital. Un investitor bine informat este un partener pe termen lung al oricărei pieţe solide. Nivelul de educaţie financiară este un indicator important al evoluţiei economice. Prin iniţiativele noastre, sprijinim comunitatea de investitori şi ne dorim ca aceasta să fie cât mai numeroasă şi mai bine pregătită. Componenta educaţională a BVB Research Hub este o nouă contribuţie la dezvoltarea culturii investiţionale", a declarat Adrian Tănase, director general al BVB, se transmite în comunicat.
BVB îşi propune, de asemenea, să promoveze incluziunea financiară, oferind acces la resurse educaţionale pentru tineri, persoane aflate la început de carieră, dar şi pentru cei care doresc să îşi diversifice portofoliile. Prin materiale explicative uşor de înţeles, platforma urmăreşte eliminarea barierelor şi prejudecăţilor potrivit cărora investiţiile la bursă sunt accesibile doar unui număr restrâns de cunoscători.
Misiunea BVB este de a continua îmbunătăţirea conţinutului educaţional şi de a răspunde nevoilor reale ale investitorilor de retail. Prin aceste eforturi, piaţa de capital din România devine mai transparentă, mai accesibilă şi mai bine fundamentată.
Bursa de Valori Bucureşti a derulat în ultimii ani numeroase programe de educaţie financiară, dintre care cel mai amplu a fost "Fluent în Finanţe". Impactul acestui proiect s-a resimţit pe termen lung, contribuind la creşterea numărului de investitori de retail la bursă. Dacă la finalul anului 2019 erau înregistraţi aproximativ 54.000 de investitori, la finalul anului 2024 numărul acestora ajunsese la 226.000.
1. da
(mesaj trimis de investitor roman în data de 13.03.2025, 13:24)
nu e rau, parteneriatele cu universitatile trebuiau sa aiba loc inca de acum 25 ani, dar bine si acum. totusi conducerea bvb ar trebui sa o lase mai moale cu textele astea ''piete solide'' si cu umflatul cifrelor despre cati investitori sunt, apropo un investitor poa' sa aiba zece conturi. au inceput sa numere fidelisii, si pe aia din fondurile mutuale, eu prin investitori de retail la bvb inteleg cei care tranzactioneaza singuri, asistat sau cu cont administrat discretionar.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Vîjeu în data de 13.03.2025, 13:53)
unde-i cartea despre fam. Drăcoy și aghiotantul Simionescu ?
dar manualul Inteligenției ASF
culegerea de probleme Swapul Financiar pe înțelesul lui Hanga
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Vîjeu în data de 13.03.2025, 13:56)
Curs introductoriu:
Cum să furi un SIF,
(plătești unu, primești trei !)