Bursa Metalelor din Londra (LME), una dintre cele mai vechi instituţii din City of London, a lansat o investigaţie pentru a afla dacă pe platforma sa este tranzacţionat cobalt obţinut prin exploatarea muncii copiilor, relatează Financial Times, conform News.ro.
LME, care are o istorie de 140 de ani, a lansat investigaţia în urma unor reclamaţii potrivit cărora ar permite unei companii din China să vândă cantităţi de cobalt obţinute ilegal. Metalul este folosit pentru producerea de telefoane mobile şi de vehicule electrice.
Primele reclamaţii venite din partea membrilor London Metal Exchange au apărut în această vară, existând temeri că materialul care intră în componenţa bateriilor reîncărcabile provine din mine din Republica Democrată Congo (RD Congo), ţară acuzată că angajează copii.
La începutul lunii noiembrie, LME a trimis o directivă tuturor furnizorilor, cerându-le să precizeze cum garantează "aprovizionarea responsabilă" cu mărfurile tranzacţionate la bursă.
Notificarea, obţinută de Financial Times dintr-un e-mail, solicită un răspuns până pe 1 decembrie.
LME este cea mai importantă platformă de tranzacţionare pentru industria metalelor şi contribuie la stabilirea preţurilor pentru cupru, cositor şi alte metale.
Dacă se va dovedi că în depozitele LME există cobalt cu provenienţă ilegală, ar putea avea loc o retragere a utilizatorilor platformei de tranzacţionare.
Potrivit unor organizaţii precum Amnesty International, copii cu vârste pornind de la 7 ani extrag manual cobalt în Congo, una dintre cele mai sărace ţări din lume.
Acuzaţiile au sporit presiunile asupra unor companii ca Tesla şi Apple, de a se asigura că metalul inclus în bateriile produselor lor provine din mine cu activităţi legale.
Peste jumătate din cobaltul utilizat la nivel mondial provine din Congo, unde peste cincime din cantitatea de metal este extrasă de mineri artizanali, care sapă manual în tuneluri adânci. În aceste mine este mult mai probabil să fie angajaţi copii, potrivit Amnesty International.
Preţurile cobaltului au crescut cu peste 80% în acest an, datorită sporirii producţiei de vehicule electrice. Metalul extras în Congo este trimis în mare parte în China, pentru procesare.