Supreme Council of European Business organizează primul eveniment al anului, pe 31 ianuarie, la Grand Hotel Continental, începând cu orele 18:30. Tema întâlnirii o reprezintă modul în care business intelligence şi competitive intelligence intervin în procesul de luare a deciziilor în cadrul unei companii în vederea eficientizării acestora, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Business Intelligence reprezintă procesul de analiză a datelor interne pe care o companie le generează, de la productivitate până la profituri sau pierderi. Business Intelligence constituie un instrument util în procesul de predicţie a rezultatelor pentru că permite analiza concomitentă a datelor din trecut cu cele din prezent. Competitive Intelligence are rolul de a realiza o analiză a pieţei pe care compania activează şi a modului în care competitorii direcţi îşi desfăşoară activitatea.
Cu ajutorul instrumentelor de Business Intelligence companiile dezvoltă noi oportunităţi de business, implementează strategii de îmbunătăţire a proceselor interne sau îşi extind portofoliul de produse. Business Intelligence are impact la toate nivelurile unei companii, de la planificare strategică la fixarea preţurilor sau alegerea angajaţilor. Competitive Intelligence are drept obiectiv principal capacitatea unei companii de a câştiga un avantaj competitiv în faţa concurenţilor direcţi, mai precizează sursa.
Mehmet Sumeroglu, Chairman al Supreme Council of European Business spune: "Ultimii ani au adus transformări majore climatului de business la nivel mondial, acest lucru datorându-se în special dezvoltării tehnologiei şi globalizării. Complexitatea pe care o afacere o dobândeşte face ca datele statistice despre tendinţele consumatorilor, procesele interne sau dinamica pieţelor naţionale sau internaţionale să fie fundamentale în luarea deciziilor. Cu ajutorul Business & Competitive Intelligence, o companie îşi poate îmbunătăţi cota de piaţă, îşi poate adapta procesele interne într-un mod mai eficient şi poate înţelege mai clar dinamica unei pieţe."
Cei doi speakeri ai evenimentului sunt Emil Hedeşiu, consultant în competitive intelligence în afaceri şi management, şi Barbu Mihăescu, Senior Advisor al Swiss Mattig Management Partners şi consultant pentru Camera de Comerţ Elveţia - România, partener în România a Camerei de Comerţ Elveţia - Europa Centrală, membră a SwissCham (asociaţie a Camerelor de Comerţ Elveţiene) şi colaboratoare a Reţelei Globale Elveţiene. Printre membrii se numără importanţi investitori elveţieni precum Holcim, Nestle, Franke, Sika, Ringier, Rieker, Sefar, Inter-Spitzen, Azomures, Alpiq, and Axpo, cât şi mari companii elveţiene cu activităţi comerciale în România, precum SGS, Swiss International Air Lines, Roche, and Syngenta, mai precizează sursa.
Cu peste 30 de ani de activitate, Emil Hedeşiu este, în prezent, consultant în management şi competitive intelligence. Doctor în Ştiinţe Militare, Informaţii şi Secutitate Naţională, absolvent al Universităţii Naţionale de Apărare "Carol I" şi autor al unui număr semnificativ de articole care dezbat subiecte legate de competitive intelligence, Emil Hedeşiu este consultant pentru numeroase companii naţionale şi internaţionale.
Barbu Mihăescu este Senior Adviser în cadrul dubsidiarei din România a firmei elveţiene Mattig Management Partners, specializată în dezvoltarea afacerilor pe plan intern şi internaţional, finanţarea proiectelor, fuziuni şi achiziţii, servicii de in-/outsourcing. Barbu Mihăescu cunoaşte mediul de afaceri şi are experienţă în diverse domenii economice în România şi în alte ţări est europene (Bulgaria, Republica Moldova, Polonia, Slovacia), ca urmare a participării la proiecte internaţionale finanţate de Banca Mondială, Uniunea Europeană sau investitori privaţi.
Evenimentul se bucură de acoperirea media a Ziarului Bursa.