BusinessMark a organizat conferinţa anuală "Tomorrow@work"

Comunicate de presă / 21 martie

BusinessMark a organizat conferinţa anuală "Tomorrow@work"

Aproximativ 270 de lideri în Resurse Umane s-au reunit, pe 15 martie 2024, la Bucureşti, unde a avut loc conferinţa anuală "Tomorrow@work". Pe scena evenimentului, organizat de BusinessMark, au urcat 24 de profesionişti români şi 6 speakeri internaţionali, ce au privit spre viitorul muncii, cu provocările şi oportunităţile pe care le-ar putea aduce, atât pentru oamenii de HR, cât şi pentru organizaţii, candidaţi şi angajaţi.

Cine sunt oamenii de mâine? Ce nevoi, aşteptări au ei de la un potenţial angajator? Care sunt skill-urile de care au nevoie pentru a rămâne relevanţi într-o lume în care digitalizarea capătă o amploare tot mai mare? Ce competenţe le vor fi necesare managerilor pentru a se adapta la acest viitor, care pare să fie dinamic şi plin de provocări? Acestea au fost câteva dintre aspectele la care invitaţii au încercat să găsească un răspuns.

Un alt subiect esenţial a vizat HR-ul viitorului. Cum va arăta departamentul de HR şi cum se transformă organizaţiile, pentru a ţine pasul cu oamenii de mâine? Ce rol joacă datele în optimizarea departamentului de HR şi eficientizarea proceselor? Cine sunt liderii de mâine? Sunt alte subiecte abordate pe parcursul celor trei sesiuni.

Conferinţa a inclus trei sesiuni de discuţii 1-to-1, 13 prezentări şi două paneluri de dezbatere, moderator al evenimentului fiind Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark.

Prima sesiune a debutat cu o discuţie despre automatizare şi IA, la care au participat Brigette McInnis-Day, Chief People Officer, UiPath, şi Oana Munteanu, Director, People & Organisation, PwC România.

"Se vorbeşte mult despre teama oamenilor faţă de IA şi ceea ce ar putea presupune pentru carierele sau pentru viitorul lor. Cum vezi aceste tehnologii din punct de vedere al angajaţilor şi cum pot fi angajaţii ghidaţi de către liderii de HR, în contextul în care inteligenţa artificială şi automatizarea devin parte tot mai semnificativă a activităţii de zi cu zi?", a întrebat Oana Munteanu.

"Din punct de vedere al resurselor umane, nu primim mai mult personal, astfel că întrebarea este cum să facem mai mult cu mai puţin. Vedem că, astăzi, companiile solicită departamentului de HR să crească, să susţină business-ul cu mai multe sau mai puţine resurse. Prin urmare, automatizarea vine în ajutor pentru a realiza aceste sarcini. În UiPath, vorbim despre a lucra mai inteligent, nu mai greu. Trebuie să avem o mentalitate orientată spre automatizare. Ne confruntăm cu o schimbare de mentalitate şi trebuie să avem încredere că putem face acest lucru (...) Se întâmplă, uneori, când avem de-a face cu automatizarea să nu ştim ce presupune aceasta. Oamenii realizează, atunci când experimentează automatizarea, că locurile lor de muncă sunt îmbunătăţite, aşa că îmbrăţişează această schimbare de mentalitate. Majoritatea oamenilor folosesc Inteligenţa Artificială Generativă pe cont propriu, astfel că vor începe să îşi dorească să aibă acest asistent virtual şi la locul de muncă", a explicat Brigette.

La rândul său, Florentina Greger, Chief Talent Experience Officer, Zitec, a subliniat necesitatea ca şi managerii să se implice, pentru a contribui la bunăstarea emoţională a echipelor pe care le coordonează. "Mental health a fost în focusul nostru în ultima perioadă. Observ şi la mine, şi la colegii mei, un sentiment accentuat de oboseală. Suntem în multe call-uri, uneori chiar şi o zi întreagă, ceea ce nu prea ne ajută. Cred că o preocupare privind reducerea numărului de întâlniri ar fi binevenită, însă ar trebui să ne uităm şi la programul de lucru, la flexibilitate. E important să îi lăsăm pe oameni cum vor să lucreze, să nu punem presiune pe ei. Să încercăm să îi aducem, totuşi, într-un mediu în care să interacţioneze cu colegii lor, să aibă activităţi împreună, chiar şi după birou, pentru că asta ar putea ajuta la creşterea sentimentului de bunăstare. E important să aibă autonomie şi flexibilitate angajaţii noştri. Noi încercăm să facem prevenţie, să avem acţiuni de conştientizare, însă e important ca şi managerii să se implice în această zonă de wellbeing. E important să existe un cadru de siguranţă în care să putem exprima şi partea aceasta", a explicat ea.

De pe agenda panelului nu a lipsit nici subiectul automatizării şi inteligenţei artificiale. Astfel, cele 6 invitate au discutat despre cum se transformă locurile de muncă prin prisma tehnologiei. În acest context, Gabriela Costache, Senior People Manager, HAVI Romania, a precizat: "Ne punem întrebarea legată de cum ne putem pregăti pentru viitor. Anul trecut, am avut o discuţie cu colegii noştri field workers despre ce şi-ar dori să înveţe. Un coleg a dorit să înveţe SAP. Ce facem să ne împrietenim cu tehnologia la nivelul tuturor funcţiilor? Putem dezvolta proiecte pilot prin care oamenii să îşi poată dezvolta aceste skill-uri, însă noi trebuie să îi pregătim pentru această schimbare digitală. Puzzle-ul dintre angajaţi şi tehnologie va fi, clar, cu o cale de transformare, de adaptare. Cred, în continuare, că oamenii vor lucra împreună pentru a fi mai performanţi şi mai productivi (...) Avem în faţă o generaţie mult mai profundă, care îşi pune întrebări mult mai complexe decât ne aşteptam noi. Avem 5 generaţii în câmpul muncii, ceea ce reprezintă o mare oportunitate pentru companii să se dezvolte şi să învăţăm unii de la ceilalţi."

Un alt subiect abordat în această sesiune a vizat stilurile de leadership şi necesitatea ca această funcţie să se transforme şi să se adapteze la nevoile fiecărei generaţii prezente, acum, pe piaţa muncii. Astfel, Teddy Dimitrova-Rondhuis, Recruitment and People and Culture Specialist, The People and Culture Shop, a precizat: "Stilurile tradiţionale de leadership nu mai funcţionează, pentru că ele sunt conectate cu această poveste legată de manager ca fiind un fel de dumnezeu. În prezent, avem Generaţia Z care începe să pună întrebări despre tot. Prin urmare, trebuie să vedem cum vom gestiona această generaţie de forţă de muncă. Astfel, ca lideri, trebuie să înţelegi care sunt valorile tale - este singurul mod prin care poţi fi autentic ca lideri. Şi nu poţi fi autentic dacă nu te cunoşti pe tine însuţi. Să vorbim despre a conduce prin puterea exemplului; înseamnă să recunoşti faţă de tine că trebuie să lucrezi pentru a deveni persoana care îţi doreşti să fii. Mai înseamnă şi să fii vulnerabil. Pentru a fi un lider autentic, trebuie să găseşti şi locul potrivit unde poţi face asta. Este foarte dificil, ca lideri, să ieşi în faţa oamenilor şi să admiţi că ai făcut greşeli. Trebuie să ai mediul potrivit pentru a face acest lucru, pentru că astfel le arăţi celorlalţi că eşti uman, că eşti vulnerabil. Dacă tu nu eşti dispus să faci o schimbare, nici oamenii din jurul tău nu o vor face", a subliniat ea.

Lucy Kemp, Generational EX Expert, Future of Work Consultant, Public Speaker, a deschis a doua sesiune a conferinţei cu o prezentare despre atragerea candidaţilor şi retenţia angajaţilor din Generaţia Z.

"Nu sunt realizate studii despre Generaţia Z. De ce este important să îi facem fericiţi? Pentru că, până în 2030 vor constitui 30% din forţa de muncă. Am făcut un studiu pentru a înţelege ce se întâmplă cu Gen Z. Ei vor, mai mult decât orice, să aibă bani, pentru că aceasta este o generaţie pentru care munca nu mai înseamnă totul. Vor să fie plătiţi corect pentru munca pe care o fac. Totodată, nu au nevoie de un scop legat de munca lor. Trebuie să ne schimbăm percepţia cu privire la acest aspect. Ei îşi folosesc vocea mai mult ca niciodată şi au nevoie să fie respectaţi. Dacă le oferim feedback, ei reacţionează şi vor să aibă un spaţiu sigur în care să poată spună că nu sunt de acord cu ce le comunicăm. Nu au o personalitate la locul de muncă şi o alta în viaţa personală, aduc la muncă felul lor de-a fi şi se aşteaptă ca organizaţiile să fie diverse, incluzive şi să se simtă în siguranţă. Sunt de părere că, dacă o companie le spune cât de grozavă este, atunci acea companie are o problemă", a explicat ea.

Ultima sesiune a conferinţei Tomorrow@work a fost deschisă de un invitat special: Andrzej Borczyk, Chief People Officer, Former HRD in Microsoft, Heineken, Diageo & CCC.

"Înainte să ne uităm spre viitor, trebuie să privim spre trecut. COVID-19 a avut impact asupra felului în care lucrăm. Astăzi, avem 5 generaţii la locul de muncă, astfel că trebuie să ne ajustăm strategia de business, să aducem noi talente în organizaţie, să avem skill-uri noi. Ne este necesar un mediu de muncă mai bun, în care oamenii să rămână motivaţi, implicaţi. Sunt câteva priorităţi esenţiale, precum: gândirea analitică, gândirea critică, IA şi big data, leadership-ul şi influenţa socială. Avem o schimbare în ceea ce priveşte generaţiile, dar şi o transformare la nivelul nevoilor pe care le au angajaţii. Marea întrebare care apare este: «Ce impact va avea inteligenţa artificială asupra organizaţiilor?» Trebuie să învăţăm, trebuie să rămânem deschişi la noi. Inteligenţa artificială are un impact puternic asupra Resurselor Umane, astfel că trebuie să prezicem ceea ce va aduce viitorul. Este important pentru departamentul de HR să joace un rol cheie în organizaţii. Este esenţial să construim un mediu de lucru care să atragă angajaţii, dar care să contribuie la atingerea obiectivelor de business", a spus el.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb