CĂ E STATUL SAU PRIVATUL, MONOPOLUL E BĂNATUL Mulţimea reclamaţiilor despre RCS & RDS a exasperat Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor

Ancuţa Stanciu
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 20 februarie 2006

Peste 2000 de reclamaţii au fost depuse la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) de către clienţii nemulţumiţi de serviciile societăţilor de cablu RCS & RDS. Domnul Robert Hart, purtătorul de cuvînt al ANPC ne-a declarat: "Sesizările din partea consumatorilor au constat în clauzele abuzive impuse de către RCS & RDS în contracte, întreruperea frecventă a semnalului, calitatea slabă a acestuia, deconectări fără a anunţa în prealabil pe consumatori".

Potrivit ANPC, de-a lungul verificării reclamaţiilor consumatorilor, inspectorii au întocmit procese verbale de contravenţie şi au amendat de nenumărate ori RDS & RCS, aproximativ 50% din reclamaţii ducînd la amenzi, între 2 şi 100 milioane de ROL.

Se pare, însă, că pentru RCS & RDS este mai convenabil să plătească amenzile la ANPC decît să-şi remedieze serviciile prestate clienţilor, căci altfel, nu ar fi logic de ce continuă să fie reclamaţii noi pentru deficienţe deja amendate. Explicaţia a ceea ce pare să fie nepăsarea sa în faţa sancţiunilor probabil că îşi are originea în situaţia de monopol în care se află societăţile de cablu, în general, iar RCS & RDS în special, ca una dintre cele mai mari din ţară. Companiile de cablu şi-au împărţit zonele de acoperire în regim de exclusivitate, situaţie în care, fatal, cetăţenii trebuie să folosească numai serviciile operatorului din zonă.

Ca urmare a numărului mare de reclamaţii şi a amenzilor date, preşedintele ANPC a discutat cu reprezentanţii companiei despre contractele încheiate de RCS & RDS SA cu consumatorii, precum şi aspecte reclamate de către consumatori în petiţiile formulate şi transmise la ANPC. Conducerea ANPC a prezentat observaţiile cu privire la contractele de prestări servicii Internet, telefonice, cablu TV, încheiate cu consumatorii persoane fizice. Reprezentanţii RCS & RDS consideră: "Situaţia este îmbunătăţită faţă de anul trecut, iar reclamaţiile pe care le-a primit ANPC reprezintă un procent foarte mic din numărul de utilizatori ai firmei. În prezent, firma se confruntă cu probleme generate de fraude săvîrşite de consumatori, dar şi cu un număr mare de noi abonaţi".

Oficialii RCS & RDS SA şi-au exprimat acordul de principiu asupra observaţiilor prezentate în cadrul întîlnirii cu ANPC şi au menţionat că există broşuri de informare a consumatorilor pe care RCS & RDS le-a elaborat.

"În termen de maxim 30 de zile, SC RCS & RDS SA va proceda la îmbunătăţirea clauzelor contractuale şi va prezenta la ANPC varianta îmbunătăţită a contractelor, precum şi broşurile de informare a consumatorilor despre care reprezentanţii RCS & RDS au menţionat că le-au elaborat", informează un comunicat de presă al ANPC. În situaţia în care ANPC constată că RCS & RDS nu doreşte îmbunătăţirea clauzelor contractuale, se vor face toate demersurile legale conform dispoziţiilor imperative ale actelor normative aplicabile.

RDS a acuzat recent "Romtelecom" că a redus, printr-o decizie unilaterală, capacităţile de interconectare la nivel naţional cu reţeaua de telefonie fixă "RDS.Tel", limitînd astfel posibilitatea abonaţilor de a efectua sau primi apeluri de la abonaţii "Romtelecom".

Conducerea "Romtelecom" a precizat, referitor la acest incident: "Sîntem surprinşi de reacţia RCS/RDS cu atît mai mult cu cît echipele tehnice ale celor două companii au avut o întîlnire cu rezultate bune, clarificînd problemele existente. Interconectarea dintre reţelele celor două companii se realizează în prezent la parametri normali".

Surse apropiate acestor afaceri susţin că reacţia RCS de la începutul săptămînii trecute a fost tocmai elementul justificator în faţa consumatorilor pentru neregulile discutate în cadrul întîlnirii cu reprezentanţii ANPC.

Contractele încheiate de RCS & RDS SA au fost analizate avînd în vedere prevederile legale din domeniul protecţiei consumatorilor. ANPC a apreciat că ele încalcă Legea nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori, cu modificările ulterioare; OG nr.21/1992 privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr.469 din 09/07/2002 privind unele măsuri pentru întărirea disciplinei contractuale, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr.529 din 19/07/2002.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb