CA SĂ DETERMINE MODUL ÎN CARE POATE OPERA Curtea Europeană de Justiţie trebuie să decidă dacă "Uber" este aplicaţie sau companie de transport

ADI IACOB
Ziarul BURSA #Companii / 12 aprilie 2017

Reprezentanţii companiei: "«Uber» este o aplicaţie de mobil care pune în legătură pasageri cu şoferi parteneri"

Încă de când "Uber" a apărut în Europa, la sfârşitul anului 2011, serviciul american de transport s-a confruntat cu opoziţii vocale din partea companiilor de taximetrie şi a autorităţilor europene.

Deşi s-a confruntat cu atacuri ale taximetriştilor asupra şoferilor şi chiar cu interzicerea practicării serviciilor, prin decizii ale instanţelor din unele ţări europene, compania americană "Uber" a înregistrat o creştere constantă în fiecare an. Potrivit Reuters, "Uber" valorează aproximativ 70 de miliarde de dolari.

În ţara noastră, "Uber" oferă servicii în Bucureşti, Braşov, Cluj şi Timişoara, conform uber.com, compania americană nefiind ferită nici aici de probleme.

În luna noiembrie a anului trecut, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, a anunţat că autoturismele care furnizează servicii de taximetrie în regim Uber nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, după ce reprezentanţi ai taximetriştilor au ameninţat cu retragerea de pe aeroport dacă nu va fi eliminată reclama care încurajează călătorii să apeleze la serviciile Uber, potrivit News.ro.

De asemenea, în luna februarie, judecătorii Curţii de Apel Cluj au anulat ordonanţa preşedinţială care prevedea suspendarea serviciului Uber în Cluj-Napoca, după ce o asociaţie locală de taxi a acuzat compania de concurenţă neloială, decizia instanţei fiind definitivă şi executorie.

Judecătorii Curţii de Apel Cluj arată, în motivarea deciziei, că "Uber" gestionează o platformă tehnologică, activitate care nu poate să echivaleze "cu activităţi de transport sau activităţi de transport public", magistraţii subliniind şi faptul că asociaţia nu are calitate procesuală.

Dacă "Uber" este sau nu o companie de transport este problema principală a autorităţilor din Europa.

Conform New York Times (NYT), mai mulţi judecători ai Curţii Europene de Justiţie, cea mai înaltă instanţă din regiune, încearcă să decidă dacă "Uber" este o aplicaţie sau o companie de transport, ceea ce va determina modul în care poate compania americană să funcţioneze în întreaga Uniune Europeană, una dintre cele mai mari pieţe internaţionale ale sale. Acest proces a început în noiembrie anul trecut şi încă nu s-a ajuns la o concluzie.

Într-un comunicat de presă din urmă cu un an, citat de presa locală, responsabilii pentru comunicare ai "Uber" au precizat: "Uber nu este un serviciu de taxi. Uber este o aplicaţie de mobil care pune în legătură pasageri cu şoferi parteneri, persoane care îşi împart maşina personală ocazional pentru a-şi acoperi costurile maşinii sau pentru a face un venit în plus".

Având în vedere că şoferii "Uber" nu au autorizaţie de transport persoane, aceştia se află la limita legii atunci când oferă servicii de transport.

Întrebată cum comentează acest fapt, Alexandra Corolea, purtător de cuvânt al "Uber" pentru regiunea Balcani, a afirmat: "«Uber» este un serviciu nou, încă nereglementat. Funcţionăm în România şi în alte 20 de state europene. În lume, în peste 500 de oraşe din peste 75 de ţări. Dacă în SUA există de câţiva ani legislaţie pentru servicii ca Uber, în UE există un demers de reglementare la nivelul mai multor state europene, în linie cu recomandările Comisiei Europene, care spune că aceste servicii nu trebuie interzise, dimpotrivă, ar trebui încurajate şi reglementate corespunzător. În final, este vorba despre alegerea consumatorului. Utilizatorii sunt cei care trebuie să decidă dacă folosesc «Uber» sau alte servicii alternative, iar cadrul legislativ ar trebui să ţină cont de alegerea lor".

În Europa, şoferii "Uber" s-au confruntat cu atacuri din partea taximetriştilor din Paris şi Londra, potrivit NYT şi The Guardian.

De asemenea, asociaţiile de taxi din Londra şi Frankfurt au acuzat "Uber" de batjocorirea normelor locale şi subminarea rivalilor europeni, compania negând, însă, acuzaţiile.

Cel mai recent caz este în Italia, unde "Uber" a fost interzis printr-o decizie a instanţei, relatează Reuters.

Un tribunal italian a hotărât că "Uber" trebuie să-şi înceteze activitatea pe întreg teritoriul ţării, compania americană fiind găsită vinovată de concurenţă neloială. În sentinţa dată în procesul intentat de companiile de taxi se arată că "Uber" este o companie de transport care nu respectă legislaţia domeniului respectiv. Taximetriştii italieni s-au plâns că nu pot concura cu "Uber" în privinţa preţului.

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb