• Plecarea
Nu fără emoţii, din cauza norului de cenuşă care ba era, ba nu era periculos pentru zborul cu avionul, Doina Orosan şi Anca Serac au decolat, joi, de pe aeroportul Henry Coandă, cu destinaţia Viena. În capitala Austriei, cele două câştigătoare ale campaniei de abonamente "BURSA" au fost întâmpinate de către Cristina şi Mihai Moraru, reprezentanţii "Neumann Key Account Management", care le-au invitat la o plimbare prin "Stephansplatz" (n.r. punctul zero al Vienei, denumit astfel după catedrala Sfântului Ştefan, cea mai proeminentă clădire din zonă) şi la o porţie de cârnaţi tradiţionali.
• Cramele Schlumberger
Cramele Schlumberger au făcut şi ele parte din itinerariul celor două doamne, în a doua zi de şedere în Viena. Pe lângă degustarea a trei tipuri de şampanie, repezentantele "Romavias Servcom 95" au aflat istoria cramelor şi metoda de producţie a vinului produs aici.
Robert Schlumberger a cumpărat, în 1842, două pivniţe pe care le-a unit, dând naştere cramelor Schlumberger. Prima producţie datează din 1846, fiind recoltată de pe zece hectare de podgorii din apropierea Vienei, cultivate cu soiurile Merlot şi Cabernet Sauvignon.
Procesul de producţie a vinurilor spumante Schlumberger durează între doi şi patru ani, fiind utilizată metoda tradiţională de fermentaţie, cu întoarcere manuală a sticlelor. Până la obţinerea şampaniei, sticlele sunt întoarse de 32 de ori fiecare, câte o optime de cerc.
Reprezentanţii cramelor ne-au declarat că se gândesc să deschidă acest loc pentru publicul larg câte două zile pe săptămână, contra cost, începând din luna mai.
• Istorie, poveşti şi concluzii
În restul călătoriei, cele două doamne au mai văzut palatele Schonbrunn (n.r. reşedinţa de vară a dinastiei de Habsburg, aflată în posesia acesteia începând cu Maximilian al doilea) şi Hofburg (n.r. reşedinţă a dinastiei de Habsburg timp de 600 de ani, unde au locuit şi împăratul Franz Josef şi împărăteasa Elisabeta, cunoscută sub numele de Sisi).
Anca Serac ne-a declarat, la finalul călătoriei: "Am fost foarte bine primite de reprezentanţii Schlumberger şi BURSA. În cele patru zile, am vizitat locuri foarte interesante şi am aflat unele lucruri noi. Am fost impresionate de povestea cramelor Schlumberger, mai ales că, în general, acesta nu este un loc deschis publicului".
• Schlumberger, pe mesele românilor
Revelionul 2009 a fost primul în care românii au putut sărbători trecerea dintre ani cu Schlumberger, brandul fiind introdus pe piaţă de distribuitorul "Neumann Key Account Management".
"Am introdus Schlumberger în toate reţelele importante din România", ne-a declarat Mihai Moraru, managing partener la "Neumann Key Account Management". Domnia sa este de părere că nu este de ajuns să aduci un produs pe rafturile magazinelor, promovarea fiind foarte importantă: "Am completat intrarea în magazinele autohtone cu diverse activităţi de promovare, cum ar fi promoteri la raft, participarea la diverse evenimente (n.r. Schlumberger a fost singurul brand de vin spumant de la Balul vienez organizat la Bucureşti)".
În ţara noastră, vânzările de Sclumberger au fost duble faţă de cele din Ungaria, în 2009, potrivit domnului Moraru.
Românii consumă, în medie, 0,3 litri de vin spumant pe cap de locuitor pe an, faţă de 3 litri - consumul mediu al austriecilor sau 5 litri, al francezilor. Germanilor pare să le placă şampania şi mai mult, fiecare dintre ei consumând, în medie, aproximativ 6 litri pe an.
• Cum a bubuit prima şampanie
Frigul năpraznic care a lovit Franţa, într-una din iernile secolului XV a întrerupt procesul de fermentaţie a vinului până în primăvară. Dioxidul de carbon nu a mai putut fi eliberat, astfel că, dintr-o întâmplare, a apărut vinul spumant.
•
"Neumann Key Account Management" mai distribuie în România apa "Vöslauer Mineralwasser ", sucurile naturale "becker"s bester", precum şi produsele "Biesterfeld Pharma" (n.r. materii prime pentru industria farmaceutică). Mihai Moraru ne-a dezvăluit că firma pe care o conduce pregăteşte introducerea pe piaţă a unor produse noi.