"Campofrio Alimentacion" SA ("Campofrio") şi "Groupe Smithfield Holdings" SL, divizie a "Smithfield Foods" Inc., au anunţat, ieri, că fuzionează. Tranzacţia dintre "Groupe Smithfield" şi "Campofrio" a fost aprobată de către consiliile directoare ale celor două companii, iar noua entitate se va numi "Campofrio". Potrivit anunţului "Campofrio", această companie va emite 49,6 milioane de acţiuni noi, la un preţ de un euro fiecare, pentru plata tranzacţiei. În urma emisiunii, "Groupe- Smithfield Holdings" va controla 48,5% din noua companie, iar "Campofrio" - 51,5%. Afacerea se va finaliza până la sfârşitul ultimului trimestru din 2008.
Tranzacţia dintre "Campofrio" şi "Groupe Smithfield", care urmăreşte obiective strategice şi de business, va duce la formarea celei mai mari companii din sectorul european de procesare a cărnii şi a uneia dintre primele cinci companii la nivel mondial, cu o cifră de afaceri de 2,1 miliarde de euro şi un profit EBITDA de 190 de milioane de dolari, potrivit rezultatelor financiare pro-forma ale celor două companii în decembrie 2007.
Compania astfel creată va adopta identitatea corporativă a "Campofrio", va avea sediul central la Madrid, iar numărul angajaţilor va fi de pes-te 11.800. Compania va fi prezentă în Spania, Franţa, Belgia, Portugalia şi Olanda, unde este lider de piaţă, ca şi în România, Rusia, Germania, Italia şi Marea Britanie, unde are o prezenţă semnificativă.
Tranzacţia va permite sinergii semnificative pentru grupul nou creat, astfel încât acesta să ajungă la peste 40 de milioane de euro cifră de afaceri începând cu anul 2012.
Noul grup "Campofrío" va fi condus de către Pedro Ballye, care va rămâne preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei, şi Robert Sharpe, care va fi numit director executiv. Acţionariatul companiei va fi format din "Smithfield Foods" (37%), "Oaktree Capital" (24%), Pedro şi Fernando Ballyé (12%), familia Diaz (5%), "Caja Burgos" (4%), şi QMC (2%).
Tranzacţia urmează să fie aprobată de adunarea generală a acţionarilor, de autorităţile antitrust şi de CNVM - instituţia ce reglementează bursa spaniolă. CNVM trebuie să autorizeze scutirea "Smithfield Foods" de a lansa o ofertă de preluare a acţiunilor "Campofrio", deoarece, după tranzacţie, aceasta va depăşi limita de 30% din capital prevăzută de legile spaniole.
Potrivit acordului de fuziune, "Smithfield Foods" a acceptat ca, vreme de trei ani să nu-şi exercite drepturile de vot care-i revin din depăşirea celor 30 de procente; să nu desemneze mai mult de jumătate dintre membrii Consiliului "Campofrio"; să nu-şi mărească participaţia indirectă de acţiuni pe care o are la "Campofrio", în afară de anumite situaţii autorizate.
După această perioadă de trei ani, "Smithfield Foods" se angajează să lanseze o ofertă pentru 100% din acţiunile "Campofrio", dacă "Smith-field Foods" îşi măreşte participaţia sau numeşte mai mult de jumătate dintre membrii Consiliului.
"Campofrio" a realizat, în 2007, o cifră de afaceri de 968 milioane de euro şi un EBIDTA de 90 de milioane de euro. Compania este listată la Bursele din Madrid şi Barcelona, iar capitalizarea de piaţă a fost de 480 milioane euro la 27 iunie 2008.
"Groupe Smithfield" este un joint venture între "Smithfield Foods" şi unele fonduri controlate de "Oaktree Capital Management". Cu vânzări anuale de 1,2 miliarde euro şi EBIDTA de 100 de milioane de euro, compania a fost înfiinţată în 2006, prin alăturarea subsidiarei "Smithfield Foods Jean Caby" şi a fostei companii "Sara Lee European Meats".