Carrefour a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 12,3% în primul trimestru din 2023

I.A.
Companii / 3 mai 2023

Carrefour a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 12,3% în primul trimestru din 2023

Grupul francez Carrefour anunţă o performanţă financiară solidă pentru trimestrul1 (T1) 2023, o creştere a vânzărilor de +12,3% în termeni comparabili şi de +13,0% pe bază raportată, precum şi menţinerea unui impuls puternic al cotei de piaţă în ţările cheie ale Grupului. În România, Carrefour şi-a menţinut ritmul bun în T1, în ciuda scăderii volumelor din acest sector, cu creşteri susţinute ale cotei de piaţă şi +12,5% LFL în vânzări, potrivit unui comunicat remis astăzi redacţiei.

Potrivit comunicatului, grupul raportează o accelerare puternică a vânzărilor de mărci private, care au ajuns la 35% din vânzări (+3 pct faţă de T1 2022) şi un GMV (Valoarea Brută a Mărfurilor) E-commerce în creştere cu +26%, impulsionat de Brazilia şi Franţa, confirmându-şi obiectivele financiare pentru 2023: creşterea ebitda, a venitului operaţional recurent şi a fluxului net de numerar liber.

Alexandre Bompard, Preşedinte şi Chief Executive Officer, a declarat: "Într-un context de inflaţie alimentară foarte ridicată pe majoritatea pieţelor sale, Carrefour îşi păstrează cursul şi îşi menţine un dinamism comercial puternic, cu o performanţă constantă a cotei de piaţă în toate ţările sale cheie. Primele luni ale anului confirmă relevanţa pilonilor noştri strategici, în special cu o creştere puternică a vânzărilor de produse marcă proprie, care beneficiază de o excelentă apreciere din partea clienţilor noştri. În acelaşi timp, Grupul progresează în implementarea planului Carrefour 2026, desfăşurând metoda de competitivitate şi productivitate "Maxi" într-un număr tot mai mare de magazine şi accelerând transformarea digitală a Grupului, menţinând în acelaşi timp un ritm rapid de integrare a Grupo BIG şi de realizare a sinergiilor."

Un impuls bun în primul trimestru al anului 2023

Într-un context marcat în toate ţările europene de o inflaţie alimentară constant ridicată şi de o încetinire a inflaţiei generale, piaţa de retail alimentar a continuat să înregistreze o tranzacţionare în scădere şi volume mai mici în primul trimestru.

Potrivit sursei citate, Carrefour îşi păstrează cursul şi îşi menţine dinamismul puternic datorită relevanţei modelului său şi mobilizării tuturor echipelor sale. Carrefour continuă să înregistreze performanţe superioare pe toate pieţele sale cheie şi beneficiază de atractivitatea ofertelor Grupului, care includ mărci private, promoţii, iniţiative antiinflaţie şi formate de discount. Produsele marcă proprie Carrefour au crescut puternic (+3 pct faţă de T1 2022), susţinute de popularitatea lor în creştere (fiind votată marca preferată a retailerilor în Franţa pentru al treilea an consecutiv, precum şi în Belgia pentru prima dată în acest an). Gama de prim preţ "Simpl", prezentă şi în România, are, de asemenea, succes.

Conform sursei citate, în acelaşi timp, Grupul continuă să pună în aplicare planul Carrefour 2026. Metoda de competitivitate şi productivitate "Maxi" este implementată într-un număr din ce în ce mai mare de magazine din toate ţările Grupului; mutualizarea la nivel european are un început bun; iniţiativele planului digital continuă să dea roade, cu o creştere de +26% a GMV-ului în e-commerce în primul trimestru, determinată de Brazilia şi Franţa, dar şi o dezvoltare continuă a activităţii de retail media.

Carrefour face noi progrese în domeniul CSR, în special în ceea ce priveşte agricultura durabilă, lupta împotriva schimbărilor climatice, reducerea ambalajelor şi lupta împotriva defrişărilor în Brazilia. Grupul şi-a actualizat indicele de CSR şi de tranziţie alimentară pentru a reflecta mai bine obiectivele planului strategic Carrefour 2026.

Carrefour continuă să se mobilizeze pentru a proteja puterea de cumpărare a clienţilor săi, continuând în acelaşi timp să îşi consolideze modelul economic, datorită direcţionării granulare a strategiei sale comerciale şi a politicii de reducere a costurilor, inclusiv iniţiativele legate de obiectivul de 1 miliard de euro de economii de costuri în 2023 şi acţiunile specifice de adaptare la scăderea volumelor vândute.

Sursa citată menţionează că grupul îşi continuă traiectoria cu încredere şi îşi confirmă obiectivele comunicate în piaţă în februarie anul trecut pentru anul financiar 2023: creşterea ebitda, a venitului operaţional recurent şi a fluxului net de numerar liber.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb