Retailerul francez "Carrefour" a listat ieri, la Bursa de la Madrid, divizia spaniolă de supermarketuri cu hard-discount "Dia", operaţiune din care a obţinut 2,3 miliarde euro (3,3 miliarde dolari). Prin desprinderea acestei divizii, compania se va concentra pe redresarea activităţilor de pe piaţa franceză.
"Dia", al treilea retailer hard-dis-count din lume, după grupurile germane "Aldi" şi "Lidl", a intrat la tranzacţionare la un preţ de 3,45 de euro/acţiune, sub cursul de referinţă de 3,5 euro stabilit săptămâna trecută.
"Carrefour" a listat 679 milioane de acţiuni "Dia". Investitorii "Carrefour" vor primi câte un titlu "Dia" pentru fiecare acţiune pe care o deţin.
Acţionarii "Carrefour" au aprobat separarea "Dia" în cadrul adunării generale din luna iunie, în pofida protestelor sindicatelor care se tem de dezmembrarea companiei. "Dia" ("Distribuidora Internacional de Alimentacion") a fost înfiinţată în 1979, are sediul la Madrid şi a fost preluată de "Carrefour" în 1999, în urma fuziunii cu "Promodes". "Dia" are 6.373 de magazine, iar în 2010 a avut o cifră de afaceri de aproape 10 miliarde euro.