"Carrefour" SA, al doilea retailer major la nivel mondial, va renunţa la afacerile sale din India până la sfârşitul lunii septembrie, la mai puţin de patru ani de când a deschis primul magazin în această ţară.
În prezent, grupul francez operează cinci magazine de tip cash & carry în India.
În ultimii ani, "Carrefour" a ieşit de pe pieţele care au avut o evoluţie sub aşteptări, inclusiv Singapore, Malaezia, Columbia şi Grecia, conform planului de redresare lansat de directorul general Georges Plassat. Compania se va concentra pe pieţele cheie din Europa, China şi Brazilia.
În lunile recente, "Carrefour" a negociat cu societăţile de retail din India şi cu investitori strategici pentru viitorul activelor sale locale. Compania a investit circa 3 miliarde de rupii (50,17 milioane de dolari) în operaţiunile sale din India, potrivit consultanţilor din domeniu.
Marii retaileri internaţionali, precum "Carrefour", "Wal-Mart" şi "Tesco", au salutat decizia din 2012 a Guvernului indian de a liberaliza legislaţia privind investiţiile în magazinele locale, care le permite grupurilor internaţionale să deţină 51% din acţiunile subsidiarelor lor din India. Dar, Guvernul le-a impus condiţii retailerilor, inclusiv investiţii în infrastructura locală, iar decizia finală referitoare la deschiderea magazinelor a rămas în competenţa guvernelor locale.
În opinia analiştilor, aceste condiţii au împiedicat pătrunderea companiilor străine în sectorul indian de retail. Specialiştii estimează valoarea acestui sector la 500 de miliarde de dolari.
"Carrefour" are peste 9.900 de magazine în 33 de ţări.