"Carrefour" SA, al doilea lanţ de retail din lume, va investi aproximativ 1,5 miliarde de euro (2 miliarde de dolari) în următorii doi ani şi jumătate pentru modernizarea a 500 de magazine din vestul Europei, potrivit anunţului făcut, vineri, de compania franceză.
"Carrefour" intenţionează să transforme 245 din cele 500 de magazine după modelul Carrefour Planet, începând cu trimestrul al doilea din 2011, a afirmat directorul executiv al companiei, Lars Olofsson. Transformarea va costa aproximativ 4,2 milioane de euro pentru fiecare magazin în parte, suma reprezentând aproape 50% din costul unui outlet pilot des-chis luna trecută în apropiere de Lyon. Magazinele mai mici vor necesita investiţii de mai puţin de 2 milioane de euro pentru modernizare.
În opinia analiştilor, planul de modernizare a companiei este mai mare decât erau aşteptările pieţei.
Pe de altă parte, compania franceză şi-a modificat în sens pozitiv estimările privind vânzările pe care le va înregistra până în 2015. "Carrefour" estimează că va avea vânzări de 105 miliarde euro în 2013, respectiv de 120 de miliarde în 2015, faţă de 79 miliarde euro în 2009.
În plus, "Carrefour" ia în calcul vânzarea reţelei de supermarketuri cu discount "Dia", potrivit publicaţiei franceze Le Figaro, care nu a precizat sursa informaţiei.
În primele şase luni din 2010, "Dia" a avut vânzări de 4,8 miliarde euro şi un profit operaţional de 92 milioane de euro, conform "Le Figaro". Reţeaua de supermarketuri Dia este prezentă pe mai multe pieţe internaţionale, printre care Spania, Franţa, Portugalia, Argentina, Brazilia şi China.
Recent, "Carrefour" şi-a exprimat intenţia de înstrăinare a operaţiunilor din Asia de Sud-Est, ca să se concentreze pe afacerile din China şi Indonezia. Compania franceză plănuieşte să deschidă 22 de hipermarketuri şi 140 de magazine în China în 2010 şi 13 magazine în Indonezia.