"Carrefour" SA - al doilea retailer din lume, a raportat, pentru 2010, un câştig sub aşteptările analiştilor, însă anticipează pentru 2011 îmbunătăţirea profitabilităţii şi majorarea vânzărilor.
Profitul net al companiei franceze a crescut cu 56,7% anul trecut, la 433 de milioane de euro (600,5 milioane de dolari), iar vânzările - cu 5,5%, la 90,1 miliarde euro.
Analiştii preconizau un profit de 695,5 milioane de euro.
Compania propune plata unui dividend de 1,08 euro/acţiune pentru 2010, similar celui pentru 2009.
"Carrefor" plănuieşte desprinderea reţelei de discount "Dia" şi a 25% din divizia imobiliară, măsuri care-i vor permite să se concentreze pe dezvoltarea mărcii Carrefour şi pe returnerea de venituri investitorilor.
După separarea "Dia", acţiunile acestei companii vor fi listate la Bursa din Madrid, iar ale celei de imobiliare - la Bursa din Paris.
Retailerul francez intenţionează să-şi accelereze extinderea anul acesta, deschizând 800 de magazine, cele mai multe pe pieţele cu creşteri.