"Cartelul betonului" pune în pericol siguranţa construcţiilor

Cătălin Deacu
Ziarul BURSA #Companii #Construcţii / 9 iulie 2008

"Cartelul betonului" pune în pericol siguranţa construcţiilor

Cartierele ANL prezintă un risc ridicat de prăbuşire din cauza utilizării materialelor proaste de construcţie

Cartierul ridicat de Agenţia Naţională pentru Locuinţe (ANL) la periferia Capitalei prezintă un risc ridicat de prăbuşire, întrucât materialele de construcţii utilizate nu au, în totalitate, certificate de calitate şi sunt procurate parţial de pe piaţa neagră, ne-a declarat Florentina Preduţ, reprezentant al SC "Cargo Trans" SA. Această firmă se simte ameninţată de concurenţa neloială făcută de o serie de furnizori care livrează materiale de construcţie ieftine, fără să respecte cerinţele minime prevăzute de lege în ceea ce priveşte calitatea.

Potrivit sursei citate, clădirile ANL au început deja să se dezintegreze şi în această situaţie sunt mai multe proiecte rezidenţiale finalizate în perioada 2005 - 2008. Florentina Preduţ a explicat: "Pe lângă faptul că aceste practici aduc pierderi uriaşe bugetului de stat şi societăţilor de bună credinţă, de profil, cei mai afectaţi nu suntem noi, concurenţii lor, ci beneficiarii materialelor de proastă calitate. Aceştia încearcă să-şi diminueze la maximum cheltuielile cu ridicarea unor construcţii şi cad în plasa acestor , cumpărând produse de cea mai proastă calitate, riscând în acest fel să-şi pună viaţa în pericol locuind în construcţiile astfel ridicate".

Societatea "Cargo Trans" a depus o plângere la Consiliul Concurenţei prin care atrage atenţia că, pe piaţa de construcţii, s-a coagulat un "cartel", format din opt firme de profil, care distruge piaţa concurenţială şi eludează bugetul de stat, prin vânzarea produselor la negru.

Cele opt firme reclamate de "Cargo Trans" şi acuzate că îşi vând betonul la preţuri derizorii, care nu justifică măcar nici valoarea materiei prime folosite la fabricarea acestuia, sunt potrivit plângerii făcute de "Cargo": SC "Alas România" SRL, SC "Corsarul Roşu" SRL, SC "Ivonco Trade" SRL, SC "Tutila Comimpex" SRL, SC "Indac Investment Group" SRL, SC "Dinamic Company" SRL, SC "Nest - C.M. Com" SRL şi SC "Dimar Construcţii" SRL.

Doamna Preduţ susţine că cele opt societăţi, care reprezintă circa 50% din piaţă, eludează bugetul de stat prin livrarea "la negru" (fără acte justificative, evidenţă contabilă etc.) a materialelor, sustrăgându-se astfel de la plata impozitelor şi taxelor aferente bugetului de stat.

"Clienţii preferă aceste firme întrucât cumpără materialele de construcţii mai ieftin, prin neplata TVA de 19%", ne-a spus doamna Preduţ, care a adăugat: "Cert este că beneficiarii nu cunos practicile anticoncurenţiale, motiv pentru care sunt victime sigure ale acestor ".

De altfel, "Cargo Trans" a depus o plângere şi la Inspectoratul de Stat în Construcţii prin care atrage atenţia că o parte din materialele utilizate de cele opt firme menţionate nu au certificate de calitate, garanţie şi pun în pericol siguranţa construcţiilor.

Sursa citată ne-a mai precizat că la Inspectoratul de Stat în Construcţii Ilfov (zonă cu foarte multe construcţii în derulare, gen Pipera) activează doar un inspector. Situaţia este la fel de gravă şi în alte judeţe ale ţării.

Astfel, inspectorii statului nu au timpul necesar să verifice toate actele de provenienţă a materialelor, operaţiunea făcându-se prin "triere".

Florentina Preduţ ne-a explicat: "Practicile anticoncurenţiale folosite de societăţile împotriva cărora am formulat prezenta plângere aduc prejudicii în primul rând clienţilor beneficiari ai betonului. Cum ar putea un inspector să verifice actele spre exemplu, la o cantitate de un milion de tone? Este imposibil, operaţiunea se face prin sondaj, în grabă, iar firmele prezintă câteva documente <în regulă> care atestă calitatea produselor. În general metoda este simplă; se importă 500.000 de tone, ieftin, cu o calitate îndoielnică, 500.000 de tone sunt deja în stoc şi se prezintă actele pentru acele materiale în regulă, de calitate".

Situaţia semnalată de "Cargo Trans" este îngrijorătoare, mai ales având în vedere explozia construcţiilor din ultima perioadă, şi a precedentului creat în Turcia, când la primul cutremur s-au prăbuşit în special construcţiile noi care fuseseră realizate cu materiale de slabă calitate.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Cred ca Turcu plateste bine si lucreaza absolut legal...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb