"BNP Paribas" SA, cea mai mare bancă franceză - care a devenit cea mai mare bancă din lume după valoarea activelor, şi-a majorat cu 46% profitul în trimestrul al treilea, în baza reţelelor de consumer-banking din Franţa, Belgia şi SUA.
Câştigul net al băncii a ajuns la 1,91 miliarde euro (2,7 miliarde dolari), de la 1,31 miliarde euro în trimestrul al treilea din 2009. Analiştii aşteptau numai 1,75 miliarde euro.
Câştigul impozabil de pe segmentul de consumer-banking a crescut de peste două ori, însumând 1,2 miliarde euro. "BancWest", divizia BNP de profil din SUA, a consemnat un profit înainte de taxe de 168 milioane de euro, faţă de o pierdere de 60 de milioane de euro în anul anterior. Divizia euro-mediteraneană, care include reţelele retail din Turcia şi Ucraina, a înregistrat un profit impozabil de 27 de milioane de euro, comparativ cu pierderile de 111 milioane de euro din anul precedent.
Provizioanele pentru creditele neperformante au scăzut cu 47%, la 1,22 miliarde euro. Analiştii estimau 1,25 miliarde euro.
BNP a devenit cea mai mare instituţie creditoare din regiunea euro - după valoarea depozitelor, ca urmare a achiziţiei activelor "Fortis" din Belgia şi Luxemburg, în 2009.