"Lafarge" SA, cel mai mare producător mondial de ciment, şi-a redus cu 8% profitul în trimestrul al treilea din 2010, din cauza costurilor mari cu energia.
În perioada iulie - septembrie 2010, câştigul net al societăţii a scăzut la 372 milioane de euro (528 milioane de dolari), de la 404 milioane de euro în acelaşi interval din 2009. Analiştii anticipau 357 milioane de euro.
Vânzările companiei franceze au sporit cu 6%, la 4,5 miliarde euro. "Lafarge" preconizează că, anul acesta, volumul vân-zărilor de ciment va spori cu 3% pe pieţele sale. În cel mai rău caz, vânzările ar putea să scadă cu 1%.
"Chiar dacă rămânem prudenţi cu privire la tendinţele de pe pieţele mature, aşteptăm să asistăm, pe viitor, la o creştere solidă pe pieţele emergente", au afirmat oficialii "Lafarge".
Directorul executiv al "Lafarge", Bruno Lafont, reduce cheltuielile companiei şi vrea să vândă active de cel puţin 500 de milioane de euro în 2010. Până în prezent, compania franceză şi-a diminuat costurile cu 300 de milioane de euro.
Datoriile nete ale societăţii au crescut la 14,7 miliarde euro la finele lunii septembrie, de la 14,6 miliarde în anul precedent.