"Suzuki Motor" Corp., al doilea producător de mini-autoturisme din Japonia, şi-a redus cu 92% câştigurile în primul trimestru fiscal, din cauza declinului cererii. Profitul net al companiei a fost de 2,14 miliarde yeni (22,6 milioane de dolari) în perioada aprilie - iunie 2009, comparativ cu 26 miliarde yeni în intervalul similar din 2008.
Vânzările "Suzuki" au scăzut cu 37%, la 577 miliarde yeni. De precizat că vânzările companiei au crescut cu 18% în India, cea mai mare piaţă de desfacere a autoturismelor Suzuki. Compania niponă deţine 54% din "Maruti Suzuki India" Ltd., care produce 50% din autoturismele vândute în India.
Preşedintele societăţii nipone, Osamu Suzuki, reduce producţia acesteia şi suspendă lucrul în birouri timp de trei zile pe lună, ca să diminueze cheltuielile cu munca.
Pentru trimestrul al doilea, "Suzuki" aşteaptă un declin al profitului cu 5 miliarde yeni