Coface nu se aşteaptă ca sectorul să revină la nivelul celui de-al patrulea trimestru al anului 2019 înainte de 2022. În scenariul de bază al Coface, cifra de afaceri a companiilor listate din sectorul transporturilor globale va fi cu 32% mai mică în trimestrul 4 din 2020 şi cu 5% mai mică în trimestrul 4 din 2021 comparativ cu trimestrul 4 al anului 2019.În ipoteza unui al doilea val de pandemie în trimestrul 3 al anului curent, cifra de afaceri ar fi cu 57% mai mică în Q4 2020 şi cu 27% mai mică în Q4 2021. Impactul COVID-19 este cu atât mai important cu cât activitatea economică deja încetinea înainte de criză.
Accent asupra transportului aerian: mijlocul de transport cel mai afectat de criza de sănătate
Printre cele 13 sectoare pentru care Coface publică evaluări sectoriale ale riscurilor, transportul aerian ar fi cel mai afectat: cifra de afaceri este preconizată să scadă cu 51% în scenariul de bază şi cu 57% în cazul unui al doilea val de COVID-19 în Q3 din 2020.
Conform IATA (Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian), traficul aerian a scăzut cu 94% în aprilie 2020 faţă de anul trecut şi nu va reveni la nivelul pre-COVID mai devreme de câţiva ani.
Scăderea activităţii de pasageri aerieni a dus la o descreştere puternică a capacităţii de încărcătură aeriană, deoarece cea mai mare parte a acesteia este transportată de aeronavele de pasageri.
Segmentele de transport maritim şi feroviar se confruntă, de asemenea, cu o deteriorare puternică a activităţii lor la nivel global, chiar dacă unele pieţe (cum ar fi transportul feroviar între China şi Europa) se află într-o situaţie mai bună.