Prin aplicaţia de Mobile Banking a CEC Bank, clienţii pot face acum transferuri către orice altă bancă din România folosind numărul de telefon ca alias, în locul IBAN-ului, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Astfel, CEC Bank oferă acest serviciu indiferent de banca unde este domiciliat contul destinatarului, chiar şi pentru conturile la bănci care nu sunt înrolate în serviciul AliasPay, lansat recent de Transfond.
"Să faci un transfer de bani ar trebui să fie la fel de uşor ca trimiterea unui SMS sau apelarea unui prieten din agenda telefonică. De aceea, am căutat şi am găsit o soluţie pentru a integra această funcţionalitate în aplicaţia de Mobile Banking a CEC Bank, în condiţiile în care vedem tot mai mulţi clienţi care preferă aplicaţiile de Mobile Banking pentru operaţiunile de zi cu zi", a declarat Mugur Podaru, director Operaţiuni la Distanţă în cadrul CEC Bank.
Funcţionalitatea de transfer de bani pe baza numărului de telefon este o dezvoltare proprie a CEC Bank, care a apelat la Asseco SEE - furnizor de servicii de dezvoltare IT cu care banca colaborează în zona serviciilor la distanţă. Transferurile se pot face atât intrabancar cât şi interbancar, şi funcţionează pentru orice beneficiar cu cont bancar în România.
Pentru a face o plată către un număr de telefon, utilizatorul selectează în aplicaţia de Mobile Banking opţiunea "Trimite bani" din meniul "Trimite/ Cere bani", alege numărul beneficiarului din agendă sau îl introduce manual, completează suma şi descrierea tranzacţiei. Beneficiarul va primi un SMS prin care i se solicită să confirme tranzacţia - prin selectarea/ introducerea IBAN-ului, a numelui şi a sumei. Serviciul funcţionează şi în sens invers: cu opţiunea "Cere bani", clienţii băncii pot solicita transferuri de la alte persoane care au conturi la CEC Bank, iar confirmarea tranzacţiilor se face tot printr-un flux iniţiat prin mesaj SMS.