Companiile se străduiesc să-şi creeze o imagine impecabilă în faţa candidaţilor, dar şi în faţa angajaţilor, pe care vor să-i fidelizeze cu orice preţ. Acest lucru este însă posibil doar atunci când imaginea proiectată la exterior este compatibilă cu realitatea din interior. Cine reuşeşte să facă asta cu succes câştigă, fără îndoială, şi lupta pe piaţa muncii. Vino să-i cunoşti pe cei mai atractivi angajatori din România la LEAP, pe 27 februarie, la Face Convention Center!
În era social media, primul impuls când primeşti o invitaţie la interviu este să verifici pagina de Facebook a companiei. Aşa cum faci şi când citeşti o ştire despre o vedetă. Vrei să vezi cât de sinceră şi deschisă e în comunicare, cum moderează discuţiile, dacă are fotografii cu echipa şi cât de entuziasmaţi sunt oamenii. Te aştepţi să aibă o atitudine onestă şi să te surprindă cu ceva unic astfel încât să-ţi doreşti să ajungi la interviu. Ţi-ar prinde bine să ai şi câteva referinţe, să ştii cum e percepută compania de candidaţi şi angajaţi.
Pentru a afla mai multe detalii, trebuie doar să te pregăteşti de gală! Pe 27 februarie are loc festivalul LEAP (Learn. Explore. Apply. Play) la Face Convention Center, în Bucureşti. În cadrul unui eveniment care îşi propune o nouă abordare a relaţiilor de muncă, vor fi prezentate rezultatele studiului de piaţă "Cei mai atractivi angajatori din România", realizat de eJobs şi Universum Global (cea mai mare companie de consultanţă în employer branding din lume), pe un eşantion de 20.000 de respondenţi. Evenimentul se adresează profesioniştilor din toate domeniile.
Gala celor mai atractivi angajatori la LEAP
Premierea celor mai atractivi angajatori din România va fi făcută de Federica Leotta, Country Manager Italia la Universum Global. De peste trei ani joacă rolul de employer branding advisor pentru companii din industrii diferite precum automotive, fashion, pharma, FMCG, banking, management consulting, retail, asigurări.
Federica va aduce în scenă acei angajatori români care umanizează relaţiile şi pun mare preţ pe interacţiunile cu candidaţii şi cu angajaţii, încercând să creeze experienţe coerente.
Faci parte din echipa Universum Global de peste 3 ani. Care sunt cele mai importante lecţii pe care le-ai învăţat în această perioadă analizând topul celor mai atractivi angajatori din lume?
Datele m-au ajutat să realizez că toate generaţiile, nu doar cele mai tinere, consideră meseria lor o modalitate de a se exprima, de a contribui la un scop mare şi de a-şi pune amprenta în ceea ce fac. În acelaşi timp, companiile au o responsabilitate uriaşă de a spune întreaga poveste despre experienţa pe care o oferă. Cu cât sunt mai autentice şi transparente (chiar şi atunci când nu au ceva atât de grozav de spus despre ele!), cu atât mai mult vor fi recunoscute ca fiind credibile şi demne de încredere. Şi, vorbind despre experienţă, cei care sunt percepuţi că oferă un mediu de lucru atent la toate detaliile, o cultură deschisă şi o misiune interesantă sunt cei care se clasează în topul celor mai atractivi angajatori.
Care sunt asemănările dintre companiile din topul celor mai atractivi angajatori realizat de Universum Global?
Punctul lor forte şi comun este capacitatea lor de a construi o experienţă coerentă în viaţa angajaţilor lor şi în mintea potenţialilor candidaţi.
Ce ai putea să ne spui despre angajatorii care nu ocupă poziţiile fruntaşe în top? Cum ar putea ajunge pe primele locuri?
Conştientizarea este clar cel mai important punct de pornire. Apoi, să fie prezenţi pe canalele unde talentele din targetul lor îşi petrec timpul şi să comunice mesaje care sunt relevante pentru aceşti candidaţi. Poate că nu este nevoie să vorbească despre progresul rapid al carierei atunci când oamenii pe care doresc să îi atragă pun pe primul loc un mediu de lucru prietenos şi primitor. De asemenea, este important să reţină faptul că nu trebuie să fie atractivi pentru toată lumea: în marketingul de recrutare cheltuim mult timp şi bani pentru a atrage cel mai mare număr de candidaţi, pentru a spune apoi nu majorităţii. Ce pot face companiile în acest caz? Să se asigure că înţeleg clar profilul talentelor de care au nevoie, nu doar în ceea ce priveşte abilităţile, ci şi în ceea ce priveşte personalitatea! Şi să se asigure că ofertele de angajare sunt relevante pentru candidaţii doriţi.
Care sunt cele 3 valori pe care fiecare companie ar trebui să le adopte în 2020?
Coerenţa, integritatea şi includerea ar trebui să fie valori esenţiale pentru companii în 2020. De ce? Va fi nevoie ca organizaţiile să fie consistente în toate punctele din călătoria candidaţilor şi angajaţilor şi în faţa stakeholderilor. Dacă nu există consistenţă, e greu să devii recognoscibil şi de încredere ca angajator. Integritatea este solicitată şi este necesară pentru a rămâne şi atractivi. Iar, în cele din urmă, includerea va fi o necesitate. Se bazează pe diversitate, dar înseamnă şi ascultarea şi includerea unor perspective diverse, astfel încât oamenii (şi afacerea) să poată beneficia şi să poată avansa.
Ce criterii crezi că vor conta pentru noile generaţii atunci când îşi vor alege viitori angajatori?
Vor aprecia tot mai mult angajatorii care îi susţin să facă performanţă. Noile generaţii vor alege angajatorii care îi ascultă, îi ajută să se dezvolte, dar, cel mai important, angajatorii care le vor oferi cu adevărat credit pentru a aduce valoare. Vor fi apreciaţi cei deschişi să construiască o carieră personalizată, bazată pe priorităţile şi talentul fiecărui angajat.
Cum arată organizaţia viitorului în opinia ta? Ce ar trebui să se schimbe? Ce ar trebui să rămână la fel?
Organizaţia viitorului este mai deschisă şi mai transparentă. În era social media şi a sharing-ului instant, organizaţiile trebuie să fie sincere cu ele şi să poată trăi după valorile lor pentru a-şi atinge misiunea dincolo de profit. Ce ar trebui să rămână la fel? Adevărata lor esenţă, ce le face unice şi ingredientul secret al succesului lor!
Cum poate o companie să facă munca mai puţin stresantă şi mai atractivă pentru angajaţi?
Să se concentreze pe ceea ce contează cu adevărat, să evite ce e mai puţin relevant. Să-şi stabilească bine priorităţile, să lucreze cu obiective concrete şi cu o misiune clară.
În ce fel afectează economia de tip "gig" peisajul talentelor?
Economia Gig se bazează pe încredere şi angajament. Oamenii aleg proiecte mai degrabă decât angajamente pe termen lung. Asta înseamnă că există un interes comun pentru activitate, precum şi pentru învăţare şi dezvoltare. Şi mergem tot mai mult pe încredere, deoarece companiile îşi stabilesc obiective şi aşteptări şi au o influenţă mai mică asupra modului în care este îndeplinită sarcina. Cum va afecta acest lucru peisajul talentelor? Cred că acest întreg model va avea impact asupra modului în care concepem munca în ansamblu. Oamenii ar putea fi angajaţi de o singură companie, dar din ce în ce mai mulţi vor să fie implicaţi în proiecte mai mici, să înveţe prin expunere şi să fie recunoscuţi prin obiectivele atinse şi rezultatele obţinute, mai degrabă decât să fie sărbătoriţi pentru cantitatea de ore petrecute în spatele biroului.
Recomandă 3 cărţi care ar trebui să fie pe biroul fiecărui HR?
Elon Musk, cartea scrisă de Ashlee Vance. Mi s-a părut interesant să învăţ cum Elon Musk ar alege următoarea persoană care să facă parte din una dintre companiile sale şi cum ar motiva staff-ul. Inspiraţional. O altă biografie care mi s-a părut minunată este Sergio Marchionne, cartea scrisă de Tomaso Ebhardt - o poveste despre cum o cultură naţională poate să modeleze o companie şi cum înţelegerea acestei culturi este necesară pentru ca oamenii să-şi aducă contribuţii semnificative. Mi-a deschis o nouă perspectivă.
Cum ar putea companiile să facă un spaţiu care să aducă împreună oamenii? Ce soluţii ar putea adopta pentru a reduce preconcepţiile?
Unele companii au început să creeze toalete unisex, cabinete medicale şi chiar camere de rugăciune indiferent de religie - markeri importanţi prin care arată că vor să aducă oamenii împreună. Ceea ce face diferenţa este atitudinea şi cum includerea este integrată în cultura companiei. Dacă oamenii recunosc diversitatea ca o sursă de creativitate şi inovare şi simt că pot să vorbească şi să fie ascultaţi într-un mediu plin de respect, atunci putem vorbi de primii paşi spre includere. Ideile care sunt bune pot fi implementate, nu contează de unde vin, iar oamenii sunt recunoscuţi, fără să se ţină cont de cine este autorul. Este o călătorie lungă, dar sunt sigură că 2020 va aduce tot mai multă conştientizare a nevoii de a schimba atitudinea.
Cumperi un bilet şi primeşti unul gratis
LEAP va avea loc pe 27 februarie 2020 în cadrul Face Convention Center, unde vei avea ocazia să socializezi cu profesionişti din domenii diferite! Rezervă-ţi încă de acum locul pentru tine şi un coleg de serviciu, profitând de oferta 1+1 gratis.
(C)