Compania de Căi Ferate România (CFR) şi Asocierea Baicons Impex- Acciona Ingenieria au semnat contractul privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Frontiera, inclusiv podul de la Grădiştea, valoarea acestuia fiind de 7,95 de milioane de lei, iar durata de implementare de 18 luni, potrivit unui comunicat de presă.
Conform sursei, studiul de fezabilitate va fi finanţat prin fonduri externe nerambursabile, respectiv prin Programul Operaţional Infrastructura Mare.
Studiul de fezabilitate va prezenta varianta optimă de traseu şi planificarea activităţilor proiectului tehnic printr-o soluţie de execuţie a lucrărilor pe două loturi, anume lucrări la podul peste râul Argeş, între staţiile Vidra şi Grădiştea (lot I), precum şi lucrări la infrastructura feroviară între staţiile CF Bucureşti Nord şi Giurgiu Nord, până la Frontiera (lot II), informează sursa.
Reprezentanţii CFR precizează că în prima etapa se va elabora documentaţia tehnico-economică (termen 9 luni) pentru lansarea procedurii de proiectare şi execuţie a lucrărilor în vederea redeschiderii circulaţiei pe podul de cale ferată râul Argeş (Podul Grădiştea), iar în a doua etapă vor fi stabilite soluţiile pentru modernizarea liniei Bucureşti Nord - Giurgiu Nord - Frontiera.
În comunicat se menţionează: "Obiectivul general al proiectului este modernizarea liniei CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Frontiera la standarde europene, îmbunătăţirea confortului şi a siguranţei feroviare, reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei de circulaţie pe întregul tronson, creşterea traficului de marfă de tranzit, precum şi prin asigurarea legăturilor/conexiunilor feroviare aferente segmentelor Jilava - Bucureşti Progresu şi Giurgiu Nord - Giurgiu Oraş".