China a confirmat, vineri, că va suspenda de la 1 ianuarie 2019 tarifele vamale suplimentare la maşinile fabricate în SUA, o măsură previzionată de preşedintele Donald Trump după întâlnirea din Argentina cu omologul său chinez, Xi Jinping, transmite Reuters.
Ministerul de Finanţe de la Beijing a anunţat vineri că va opri impunerea de tarife vamale suplimentare la maşinile şi componentele auto fabricate în SUA, în perioada ianuarie-martie 2019.
Este vorba de tarife vamale de 25% pentru 144 de modele de maşini şi componente auto din Statele Unite şi tarife de 5% la 67 de produse auto, conform Agerpres.
De asemenea, oficialii de la Ministerul de Finanţe şi-au exprimat speranţa că primele economii mondiale pot accelera negocierile pentru eliminarea tuturor tarifelor vamale suplimentare la bunurile fiecărei ţări.
Anunţul urmează după prima achiziţie majoră de soia americană de către China de la întâlnirea dintre preşedintele Donald Trump şi omologul său chinez, Xi Jinping, în data de 1 decembrie, la summitul G20 din Argentina.
Suspendarea tarifelor vamale suplimentare şi achiziţiile de soia reprezintă un indiciu că războiul comercial dintre China şi SUA ar putea încetini.
În iulie, după introducerea taxelor vamale de către SUA, China a reacţionat majorând la 40% tarifele vamale la maşinile fabricate în SUA, decizie care i-a forţat pe producători să crească preţurile la maşini.
Vânzările auto pe piaţa chineză au înregistrat în noiembrie cel mai semnificativ declin din ultimii peste şase ani, sporind temerile unei contracţii în 2018, pentru prima dată în ultimele decenii, pe fondul încetinirii economiei şi al îngrijorărilor legate de impactul războiului comercial dintre SUA şi China.
Livrările pe cea mai mare piaţă din lume au scăzut cu 13,9% în noiembrie, la 2,55 milioane de vehicule, a cincea lună de declin consecutiv, a anunţat marţi Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).
Declinul din noiembrie vine după o scădere de aproape 12% în fiecare din precedentele două luni.
O încetinire a gigantului sector auto al Chinei ar reprezenta un motiv de îngrijorare pentru liderii de la Beijing deoarece este un motor important de creştere a economiei şi un barometru semnificativ al dorinţei chinezilor de a face achiziţii.
Yale Zhang, şeful firmei de consultanţă Automotive Foresight din Shanghai, susţine că un eventual recul al vânzărilor în acest an ar fi "un moment de cumpănă" pentru industria auto.
"Este foarte alarmant şi chiar ar putea cauza panică în rândul unor producători şi furnizori auto. Asta deoarece piaţa a crescut tot timpul în ultimii peste 20 de ani şi acele companii şi-au făcut planuri bazându-se pe creşterea vânzărilor. Ei nu ştiu ce să facă şi sunt îngrijoraţi în legătură cu supravieţuirea lor", a explicat Yale Zhang.