Chio, un brand european de top de gustări, în parteneriat cu retailerul cu cea mai mare acoperire naţională, Profi şi cu Footprints AI, startup-ul de tehnologii avansate pentru monetizarea datelor dedicate retailerilor, obţine o rentabilitate de 16 ori mai mare a cheltuielilor de publicitate prin recenta campanie de retail media.
Valorificând capabilităţile avansate ale reţelei de Retail Media Profi, implementată de Footprints AI, noul canal media a captat aproape jumătate din toate conversiile digitale din cadrul campaniei naţionale Chio, generând o creştere de 3% în vânzări comparativ cu toate celelalte canale.
Rezultate excepţionale
Achiziţie de utilizatori. Campania de retail media desfăşurată în cadrul reţelei Profi stabileşte un nou standard pentru eficienţa canalului, obţinând 48% din totalul conversiilor digitale şi traficului pe website, depăşind astfel platformele digitale tradiţionale precum YouTube, Facebook, social media ads sau influencer marketing.
Vânzări în creştere. Cu o alocare de doar 6% din totalul bugetului de media către retail media, campania a depăşit obiectivele, generând o creştere spectaculoasă de 12% în volumele de vânzări în magazinele participante şi adăugând 3 procente la vânzările suplimentare faţă de canalele tradiţionale.
Return on Ad Spend (ROAS): Aceste rezultate au determinat o rentabilitate a cheltuielilor de publicitate (ROAS) impresionantă, de 16 ori mai mare decât celelalte canale media pentru brandul Chio, demonstrând capacitatea inegalabilă a retail media de a stimula vânzările.
"Campania test de retail media ne-a depăşit aşteptările, obţinând rezultate remarcabile cu o investiţie de doar 6 procente din bugetul total. Am putut comunica personalizat şi relevant cu fiecare categorie de consumatori Chio şi am avut posibilitatea de a analiza în timp real impactul campaniei şi de a ajusta strategiile pe parcurs. Vom aprofunda comunicarea cu consumatorii gustărilor noastre folosind retail media şi plănuim să integrăm acest canal constant în mixul nostru de media", a declarat Marian Chiracheş, Head of Marketing Intersnack România şi Bulgaria.
Strategia campaniei. Desfăşurată pe multiple canale retail media (in-store, on-site, off-site), campania a livrat mesajele publicitare în mod dinamic şi hiper-personalizat, vizând consumatorii pe baza comportamentelor acestora de consum şi a geolocalizării. Comunicarea a fost realizată pe întregul parcurs al procesului de cumpărare, cu un accent deosebit pe momentul achiziţiei. Chio a avut oportunitatea de a analiza impactul campaniei asupra obiectivelor de vânzări în timp real. Această viziune a fost susţinută de recomandările generate de tehnologia AI.
"Ne bucură faptul că am demarat această reţea de retail media dezvoltată împreună cu partenerul local de tehnologie Footprints AI, şi că astfel putem oferi o experienţă de shopping îmbunătăţită pentru clienţii noştri, şi brandurilor, ecosistemul pentru desfăşurarea unor campanii mai eficiente.
Depunem eforturi continue pentru a perfecţiona infrastructura reţelei noastre de retail media, deja foarte bine conectată, deoarece privim cu multă încredere către viitorul ei şi la beneficiile pe care le aduce tuturor celor trei actori implicaţi în acest proces: consumatorul, brandul şi retailerul", a spus Călin Costinaş, Deputy CEO Profi.
"Transformarea accelerată a retail media plasează Footprints AI într-o poziţie unică. Operăm cea mai extinsă reţea de retail media din România, lucrând cu date reale de la peste 8,5 milioane de consumatori. Platforma noastră globală, avansată şi disponibilă comercial, foloseşte inteligenţa artificială pentru a transforma datele în timp real în informaţii valoroase, anonimizate, pentru branduri. Iar în contextul în care modelele de monetizare a datelor se maturizează, datele captive ale retailerilor permit acum cea mai personalizată experienţă de comunicare cu consumatorii practicată vreodată, fapt care invită la o colaborare mai strânsă între advertiseri şi retaileri, creând oportunităţi bilaterale de creştere şi inovaţie", spune Dan Marc, CEO Footprints AI.