• Valoarea tranzacţiei: 5,5 miliarde de euro
Constructorul auto germano-american "DaimlerChrysler" AG a decis să vândă 80,1% din acţiunile diviziei sale americane "Chrysler" către fondul american de investiţii "Cerberus Capital Management" LP, obţinând în schimb 5,5 miliarde de euro (7,4 miliarde de dolari). Astfel, compania abandonează eforturile depuse vreme de nouă ani pentru redresarea diviziei americane neprofitabile.
"DaimlerChrysler" va continua să deţină restul de 19,9% din "Chrysler", iar după ce va prelua cota mai sus amintiă, "Cerberus" va schimba denumirea societăţii în "Chrysler Holding"LLC. Tranzacţia se va finaliza în trimestrul al treilea din 2007.
"Suntem încrezători că am găsit soluţia care va crea cea mai mare valoare adăugată, atât pentru
De precizat că obligaţiile la fondurile de pensii şi asigurările de sănătate (evaluate la aproximativ 18 miliarde de dolari) vor fi păstrate de compania "Chrysler". Deocamdată, nu a fost decisă o eventuală modificare a denumirii companiei "DaimlerChrysler", urmând ca adunarea generală extraordinară să hotărască dacă noua denumire va fi "Daimler" AG. Înstrăinarea "Chrysler" va reduce cu aproximativ 3-4 miliarde de euro profitul total al grupului pe 2007, estimează conducerea companiei.
Divizia auto a "Cerberus" a mai investit în "Peguform" GmbH, producător german de componete auto plastice, dar şi în pachetul de control al diviziei de finanţare a "General Motors".
În 2006, "Chrysler" a avut pierderi de 1,5 miliarde de dolari. În ce priveşte rezultatele financiare pe primul trimestru din 2007, piaţa aşteaptă ca divizia "Chrysler" să raporteze, astăzi, pierderi de 908 milioane de euro, ca urmare a cheltuielilor mari generate de restructurare, proces care a presupus disponibilizări şi închideri de fabrici. Pentru întregul grup, analiştii estimează un profit net de 1,26 miliarde de euro. "DaimlerChrysler" şi-a propus să elimine 13.000 de posturi şi să închidă fabrica din Delaware până în anul 2010.
"Daimler-Benz" AG a preluat controlul la "Chrysler" în anul 1998, printr-o tranzacţie prezentată drept o fuziune între egali, dar care a fost în realitate o preluare a "Chrysler" de către "Daimler-Benz", pentru aproximativ 36 miliarde de dolari.