• Elitele simulante ale mediul universitar şi academic românesc
Publicaţiile listate ISI (International Scientific Indexing), cerute birocratic cu titlu de condiţie prealabilă obligatorie a obţinerii unui titlu didactic, ştiinţific sau academic, reprezintă principalele "etichete de status" ale elitei universitare cu semn minus. Fără substanţă, fără operă fundamentală, doar pe bază de publicaţii ISI de faţadă, se poate obţine titlul de profesor, rector şi chiar academician, fără a scrie măcar o lucrare fundamentală într-un domeniu ştiinţific. Cu numărul minim de articole publicate unde trebuie, se obţine vizibilitate internaţională şi imagine publică de "personalitate ştiinţifică". Deşi elitele universitare pozitive publică astfel de opere, indexabile internaţional (slavă Domnului, rezervorul de resurse intelectuale româneşti nu a secat niciodată), aceste etichete de status sunt, deseori, făcute cadou. Gradele universitare au devenit recompense pentru accesarea de fonduri, pentru poziţii politice înalte şi pentru apartenenţa la reţelele de sens. Aceste recompense nu au nicio legătură cu meritul didactic sau academic.
Rectorul actual de la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj se prezintă drept "cel mai citat psiholog din lume", deşi nu a scris decât o carte căznită despre psihologia poporului român*. Universitatea din Cluj, sub conducerea sa, a cooptat treptat, ca "profesori", foşti lucrători făţişi sau acoperiţi ai serviciilor secrete, de la care, desigur, tânăra generaţie are enorm de multe de învăţat ...
Şi mai "interesant" este că Universitatea din Bucureşti are încă din 2018 un protocol (valabil până în 2025) pentru şcolirea unor studenţi SRI în facultăţile universităţii.
Potrivit unei publicaţii* *, Serviciul Român de Informaţii (SRI) recrutează viitori studenţi în vederea şcolirii în facultăţile "civile". Candidaţii selectaţi de SRI au locuri rezervate (inclusiv cazare şi hrană gratuite, finanţate de la buget). Absolvenţii trebuie să lucreze în sau pentru SRI cel puţin 10 ani.
Un protocol de colaborare între Universitatea din Bucureşti şi "Academia" de informaţii a SRI, vizând aceste locuri rezervate (studenţii SRI nu concurează cu nimeni pe aceste posturi) la Facultatea de Informatică, există şi funcţionează încă din 2018, fiind modificat în iulie 2021, pentru a asigura o perioadă de funcţionare extinsă pe încă 4 ani... Protocolul prevede chiar şi un schimb de studenţi şi de profesori între facultatea "civilă" şi "academie"... În lipsă de precizare a protocolului, e foarte probabil ca schimbul să vizeze şi "acoperiţii".
Aşadar, avem în solda SRI* * * studenţi în universităţile "civile", fiind pregătiţi pentru circulaţia elitelor şi apartenenţa la statul profund, paralel cu dinamica socială şi cu democraţia reprezentativă.
Mediul academic şi universitar este un domeniu al acţiunii sociale extrem de important pentru societate. Era odinioară serios, dar azi este confiscat de statul paralel, constituit ca urmare a circulaţiei elitelor cu semn minus, adică, a "etichetelor de status". Aceasta este, pe scurt, explicaţia impactului zero al activităţii universităţilor de la noi în aria ştiinţifică internaţională, efectul pe termen lung al "penetrării tactice informative" şi al transformării universităţilor în rezervoare pentru cadrele politice şi fals-tehnocratice, tot mai prospere şi mai înfloritoare, dar tot mai prost pregătite şi mai avide de "combinaţii", în dauna valorilor etice şi religioase. Orice primenire a domeniului cu persoane înzestrate născute şi crescute de mase, orice curăţire prin acţiunea elitelor lei, trebuie să înceapă cu demolarea acestui sistem al epoleţilor şi caschetelor milităroase.
* Caracteristicile emoţionale ale unui popor sunt de domeniul filosofiei, al politicului sau al mitului, iar nu de domeniul psihologiei.
* * https://romania.europalibera.org/a/sri-imagine-universitati/31757973.html, ediţia din 21 martie 2022.
* * * Cam ce informaţii or fi aceşti studenţ speciali puşi să culeagă despre noi, ceilalţi, ne-specialii?