Poluarea care afectează de mai multe zile Parisul a determinat Guvernul să pună în aplicare, de astăzi, circulaţia alternativă în capitala franceză şi la periferia acesteia, relatează AFP.
Cu excepţia derogărilor, doar maşinile şi motocicletele care au plăcuţe de înmatriculare cu numere impare pot circula începând cu ora locală 05:30 (06:30 ora României).
Şoferii ale căror maşini au numere pare vor trebui să găsească o alternativă: să meargă în maşină împreună cu alte persoane, să lucreze de acasă sau să folosească transportul în comun.
Această decizie, inedită din 1997, a fost anunţată sâmbătă, cu opt zile înaintea alegerilor municipale, şi a fost aprobată de stânga şi ecologişti, dar a declanşat critici acerbe în rândul opoziţiei şi asociaţiilor de şoferi şi motociclişti.
În opinia preşedintelui UMP (dreapta), Jean-François Copé, această măsură "ţine de comunicare". Măsuri superficiale, consideră candidata UMP la primăria Parisului, Nathalie Kosciusko-Morizet. "Pentru prima dată un Guvern îşi asumă responsabilităţile", a declarat în schimb ministrul socialist al Sănătăţii, Marisol Touraine.
Pentru a compensa imobilizarea forţată a jumătate dintre maşini, transportul public va fi gratuit. Staţionarea va fi, de asemenea, gratuită la Paris pentru maşinile cu numere pare.
Pentru a supraveghea circulaţia alternativă, vor fi mobilizaţi aproximativ 700 de poliţişti, la circa 60 de puncte de control. Şoferii şi motocicliştii care vor sfida interdicţia vor primi amendă: 22 de euro pe loc sau 35 de euro după trei zile. Dacă refuză să se întoarcă, vehiculul lor va fi imobilizat.
Nu toate vehiculele cu numere pare sunt interzise: vor putea circula vehiculele electrice sau hibride, maşinile care au cel puţin trei persoane la bord, vehiculele şcolare şi taxiurile.
1. Liviu Tudor urmatoare teapa 200 mil euro Alphabank
(mesaj trimis de gelu marchidan în data de 17.03.2014, 10:13)
Opinia cititorului [ scrieţi-vă opinia. ]
1. Liviu Tudor urmatoare teapa 200 mil euro Alphabank
(mesaj trimis de gelu marchidan în data de 17.03.2014, ora 09:42)
Modelele financiare ale lumii de azi....un gainar care a furat bani de la Bancorex si care astai conduce Clubul de la Roma..."investitorul imobiliar"-mai jos povestea adevarata a lui Liviu Tudor-devalizator bancar Liviu Tudor, ţepar de profesie II Thursday, March 6, 2014 de Cristian Stoenescu INVESTIGAŢII no comments Ziarul continuă seria dezvăluirilor despre Liviu Tudor, omul lui Hrebenciuc şi Iacobov, care a creat o întreagă ţesătură financiară care a condus la prăbuşirea unor firme, sau societăţi bancare. liviu-tudor Liviu Tudor şi Grupul de la Bacău au fost artizanii unei incredibile inginerii financiare prin care au reuşit să-şi umple conturile cu zeci de miliarde. În episodul de azi prezentăm dezvăluirile din Ziarul de Investigații despre activitatea infracţionala a reprezentantului grupului de la Bacău, condus de Viorel Hrebenciuc. 160 de bilete la ordin Omul de afaceri Liviu Tudor este reprezentantul celebrului grup de la Bacău, condus de Viorel Hrebenciuc. Extinderea în afaceri a lui Tudor este strâns legată de Corneliu Iacubov, SIF Moldova şi Bancorex şi „gozganul rozaliu”, aşa cum l- au poreclit prienenii şi colegii de partid pe Viorel Hrebenciuc. Cât timp a fost președinte al FPP II Moldova (Fondul Proprietăţii Private, actualul SIF Moldova), Corneliu Iacobov a avalizat 160 de bilete la ordin în valoare totală de 110 milioane de dolari, în favoarea a 53 de agenți economici. Deși Consiliul de Administrație al FPP aprobase emiterea de scrisori de garanție bancară cu o limită maximă de un milion de dolari, președintele Consiliului de Administrație, Corneliu Iacobov, a procedat la emiterea unor bilete la ordin depășind în mai multe cazuri sumă de un milion de dolari şi doar pentru o singură firmă. Comisia parlamentară care a anchetat în 1997 activitatea FPP-urilor de la înființare până la transformarea acestora în SIF-uri a constatat, în cazul FPP II Moldova, că mai multe firme au beneficiat de avalizarea unor bilete la ordin de către acest fond, peste valoarea de un milion de dolari. Printre acestea se numărăr societatea Max Invest SRL, al cărei patron era Liviu Tudor, care a beneficiat de trei bilete la ordin cu o valoare de 800.000 dolari fiecare. Credite Bancorex de pe moşia fratelui Hrebenciuc Dintre cele 160 de bilete la ordin avalizate în perioada iunie 1994 – martie 1997 de FPP II Moldova, 141 au fost în favoarea Bancorex și 19 în favoarea Bankcoop. În acea perioadă, la Filială Bacău a Bancorex era director adjunct Laurențiu Hrebenciuc, fratele fostului secretar general al guvernului, Viorel Hrebenciuc, nume de care se leagă numeroase speculații de presă cu privire la afacerile pe care Iacobov le-a derulat în Bacău. Normele Băncii Naționale a României prevăd că banca trebuie să urmărească destinația sumelor și modul în care sunt utilizați banii, dar filiala lui Hrebenciuc nu a avut prea mare „succes” în a controla „drumul milioanelor” împrumutate de fimele controlate de Tudor. O altă firmă cunoscută ca a sa, Best Oil, a luat de la Bancorex 1, 6 milioane dolari pe care nu i- a mai înapoiat niciodată. Totalul creditelor luate de la Bancorex de firmele controlate de Tudor, cum scria presa vremii, a fost de 8, 4 milioane de dolari, „găuri nerge” care au ajuns la datoria publică, prin binecunosctuta suveică Bancorex- AVAS- AAAS, cum s-a numit în timp Administrarea Activelor Statului. La peste zece ani de la jaful Bancorex, datoriile încă figurează în baza de date a Agenţiei pentru Administrarea Activelor Statului, dar nu în sarcina firmelor magnatului Tudor, ci la datoria publică, adică sunt acoperite din buzunarul fiecăruia dintre noi. Următoarele firme cunoscute ca ale lui Liviu Tudor au păstrat gustul împrumuturilor, probabil pe linie genealogică) – ele având contracte credite la Alpha Bank cu mult peste 100 de milioane de euro. Astăzi, când Bancorex a rămas doar un caz de presă, Liviu Tudor este un manager de top şi chiar dă sfaturi despre cum să ajungi un manager de top fără a mai indica „bibliografia suplimentară” a creditelor Bancorex, via SIF Moldova.
[ răspunde la această opinie ]