Înscrierile la festivalul de publicitate EFFIE Awards 2007, lansate la sfîrşitul lunii ianuarie, pot fi făcute pînă la 9 martie 2007, la compania organizatoare - Millenium Communications. Jurizarea campaniilor înscrise în concurs se va face în două etape, în data de 27, respectiv 28 martie 2007. Cîştigătorii vor fi anunţaţi în cadrul galei de premiere, care va avea loc în data de 29 martie. La completarea formularului de înscriere, participanţii ar trebui să aibă în vedere că juriul are, în prima etapă, un număr limitat de minute în care poate analiza o campanie. Astfel, este important ca briefurile să fie completate cît mai clar, încît să fie uşor de parcurs şi înţeles.
Festivalul EFFIE este organizat în România de International Advertising Association (IAA) şi Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR), ediţia din 2007 fiind organizată şi împreună cu Millenium Communications. American Marketing Association New York deţine licenţa pentru desfăşurarea acestui festival în România, iar modul de desfăşurare a concursului urmează pas cu pas procedurile de operare internaţionale ale EFFIE.
Pentru a spera la un premiu în cadrul festivalului eficienţei în publicitate, EFFIE Awards, primul pas pe care agenţiile trebuie să îl facă este completarea formularului de înscriere, intitulat "Brief of Effectiveness". Acesta solicită o serie de detalii despre strategia din spatele unei campanii şi despre rezultatele acesteia, menirea sa fiind să convingă juriul că respectiva campanie a reuşit să îmbine toate disciplinele unui program de marketing şi a depăşit obiectivele iniţiale.
După ce a făcut parte doi ani din comitetul de organizare EFFIE România şi din juriul Euro EFFIE, Răzvan Mătăşel, deputy managing director & head of planning Leo Burnett şi membru al juriului EFFIE Awards 2007, îi sfătuieşte pe cei care vor completa briefurile de eficienţă să nu încerce să păcălească juriul, pentru că "nu prea au şanse". Pe lista lui de sfaturi există şase puncte esenţiale: "elimină toate vorbele şi ideile care nu adaugă nimic poveştii", "orice scrii trebuie să fie extrem de interesant", "izolează efectul comunicării", "alocă foarte mult timp construirii graficului, întrucît este mai valoros decît 1.000 de cuvinte", "obiectivele trebuie să fie clare şi măsurabile", "obiectivele de vînzări nu sunt suficiente - vorbim despre un festival de măsurare a obiectivelor de comunicare şi deci şi ele trebuie să fie prezente". "Sprijinul clientului este vital, în principal la redactarea secţiunilor care au rolul de a izola efectele comunicării. De exemplu, completarea rubricii referitoare la componentele mixului de marketing nu poate fi realizată fără implicarea omului de marketing", spune Mătăşel.
În ciuda importanţei modului în care este completat formularul de înscriere la festival, acesta nu este suficient pentru cîştigarea unui premiu, ci trebuie susţinut şi de punerea reală în practică a strategiei expuse în acesta.