Lanţul german de distribuţie "Metro", al treilea la nivel mondial, şi-a diminuat profitul în primele trei luni din acest an, comparativ cu perioada similară din 2004, din cauza cererii slabe interne. Profitul net al companiei a totalizat 12,4 milioane de euro (16 milioane de dolari), comparativ cu 12,7 milioane în anul anterior. Analiştii anticipau cîştiguri de 15 milioane de euro. Cifra de afaceri a "Metro" a sporit cu 4,2%, la 13,42 miliarde de euro în primul trimestru.
Amintim că rata şomajului din Germania se apropie de 12%, fapt care a diminuat apetitul consumatorilor pentru cheltuieli. În aceas-tă situaţie, au scăzut vînzările la unităţile Cash & Carry ale "Metro".
După publicarea rezultatelor financiare, acţiunile "Metro" au scăzut cu 1,3%, la 40,47 euro/titlu pe piaţa din Frankfurt. În ultimele şase luni, însă, cursul acţiunilor companiei germane a cîştigat 10 procente.