CNIPMMR a lansat cea de-a treia ediţie a studiului "Carta Albă a Turismului din România"

R.S.
Miscellanea / 10 aprilie

CNIPMMR a lansat cea de-a treia ediţie a studiului "Carta Albă a Turismului din România"

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) şi Groupama Asigurări, cu sprijinul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a organizat astăzi, 10 aprilie a.c., la sediul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului evenimentul de  lansare a celei de-a treia ediţii a studiului "Carta Albă a Turismului din România", conform unui comunicat transmis redacţiei.

Potrivit comunicatului, lucrarea prezintă principalele caracteristici, riscuri, vulnerabilităţi şi oportunităţi ale sectorului turistic, cu scopul de a influenţa viitoarele politici publice în domeniu şi de a furniza informaţii cu privire la specificul turismului pe două domenii importante: unităţi de cazare şi agenţii de turism. De asemenea, au fost evidenţiate şi strategiile eficiente de promovare, luând în considerare tendinţele actuale şi particularităţile pieţelor ţintă. 

 

Cele mai importante aspecte semnalate în cadrul analizei pentru anul 2024 sunt următoarele:

Evoluţiile principale în privinţa salariilor din sectorul turismului indică în general un trend pozitiv: 23% dintre respondenţi indicând creşteri situate între 1% şi 10%, în timp ce 25% au indicat creşteri mai mari, între 11% şi 30% ale salariilor, iar 21% din respondenţi au identificat o stagnare în acest domeniu.

Rata medie de revenire (la nivelul întregului eşantion) se ridică la 33%, în scădere cu aproximativ 12% faţă de nivelul înregistrat în anul 2019. Agenţiile de turism au indicat, în medie, o rată de revenire a clienţilor mai ridicată (40%) în anul 2023 faţă de unitaţile de cazare care au indicat o rată de revenire de 30%;

Beneficiile oferite angajaţilor din turism includ mai frecvent bonuri de masă (37%) şi creşteri salariale anuale (36% dintre respondenţii din eşantion au selectat acest beneficiu, în scădere faţă de situaţia din anul 2019 cu 6%);

Principala modalitate de finanţare a activităţii este autofinanţarea (selectată de peste 67% dintre respondenţi, cu o scădere semnificativă faţă de analiza din anul 2019);

În ceea ce priveşte provenienţa clienţilor din sectorul turismului din România în anul 2023, datele colectate au relevat faptul că 76% dintre clienţi sunt din România, iar aproximativ 17% sunt din Uniunea Europeană, se arată în comunicat.

"Turismul din România este un domeniu cu un potenţial foarte ridicat, anual înregistrând creşteri semnificative. Carta Albă a Turismului din România, aflată deja la ediţia a treia, analizează situaţia operatorilor de turism din ţară, furnizând informaţii cu privire la specificul turismului pe două domenii importante: unităţi de cazare şi agenţii de turism. Rezultatele barometrului de anul acesta reflectă faptul că cei mai importanţi trei factori pozitivi pentru afacerile din turism sunt: clienţii/vizitatorii repetitivi (67%), clienţii/ vizitatorii noi (55%), preţul (43%). De asemenea, rata medie de revenire (la nivelul întregului eşantion) se ridică la 33%, în scădere cu aproximativ 12% faţă de nivelul înregistrat în anul 2019.

Agenţiile de turism au indicat pentru anul 2023, în medie, o rată de revenire a clienţilor mai ridicată (40%) faţă de unităţile de cazare care au indicat o rată de revenire de 30%. Analizând rezultatele în dinamică (2023 versus 2019), se observă o degradare semnificativă a perspectivei agenţilor economici din domeniu. Am convingerea că lucrarea "Carta Albă a Turismului din România" se va impune ca un studiu relevant în domeniul turismului.", a declarat Florin Jianu, preşedinte CNIPMMR, conform sursei citate.

 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb