Senatul a modificat, în şedinţa plenului de astăzi, Codul de procedură civilă în acord cu decizia Curţii Constituţionale din 4 iulie, actul normativ fiind adoptat cu două amendamente care au vizat reformulări ale unor prevederi legislative.
Plenul şi-a însuşit raportul de admitere dat actului normativ de Comisia specială parlamentară privind legile Justiţiei cu 77 de voturi "pentru" şi 12 - "împotrivă", dar Legea de modificare a Codului de procedură civilă, act normativ cu caracter organic, nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru a fi adoptată (65 de voturi "pentru" şi 27 - "împotrivă").
La cererea grupului PSD, procedura de vot electronic a fost reluată pe motiv "că au fost mai mulţi senatori în sală care, deşi au votat, nu au fost înregistrate toate voturile".
A doua oară, actul normativ a întrunit 74 de voturi "pentru" şi 30 - "împotrivă".
Pe 4 iulie, CCR a admis parţial sesizarea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în legătură cu modificările aduse Legii referitoare la Codul de procedură civilă şi a constatat că art. III pct. 3 şi pct. 4 din actul normativ sunt neconstituţionale.
"În privinţa soluţiei de admitere, Curtea a statuat că este inadmisibil ca, în corpul uneia şi aceleiaşi legi, aceeaşi sintagmă, respectiv 'data intrării în vigoare a prezentei legi', cuprinsă în două articole succesive, aflate, la rândul lor, într-o strânsă interconexiune, să aibă două înţelesuri diferite, având în vedere că aceasta vizează atât Legea nr. 2/2013, cât şi prezenta lege supusă controlului de constituţionalitate. Această formulare imprecisă duce la retroactivitatea normei procedural civile, în sensul că ar urma să confere o cale extraordinară de atac pentru hotărârile definitive pronunţate anterior deciziei Curţii Constituţionale nr. 369 din 30 mai 2017 (...), aşadar, în cauze deja finalizate; în aceste condiţii, norma juridică contravine art. 1 alin. (5) în componenta sa privind securitatea raporturilor juridice şi art. 15 alin. (2) din Constituţie", preciza CCR, conform Agerpres.
Curtea mai constata că textul criticat pare să condiţioneze aplicarea deciziei din 30 mai 2017 de faptul ca data pornirii procesului civil să fie ulterioară publicării în Monitorul Oficial şi, totodată, să stabilească faptul că hotărârile pronunţate după publicarea deciziei devin susceptibile de recurs în temeiul legii supuse controlului de constituţionalitate.
1. # DEFECT
(mesaj trimis de anonim în data de 12.11.2018, 20:05)
parlament desfinţat : de LEGI să se OCUPE - UE +CCR +ÎCCJ ....