Coface România a afişat prime brute subscrise de 2,15 milioane lei (644.000 euro) până pe 31 octombrie din 18 contracte de asigurare de credit pentru firme şi vrea să ajungă la un volum de 3 milioane lei la sfârşitul lui 2007, a spus, pentru NewsIn, directorul general al companiei, Cristian Ionescu.
"Coface România a încheiat 18 contracte de asigurări de credit pe piaţa locală între 15 aprilie şi 31 octombrie, din care zece sunt firme mijlocii şi mari, iar opt fac parte din segmentul întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM)", a precizat Ionescu.
Cifra de afaceri, cumulată, a firmelor asigurate de Coface România a urcat cu 50% în intervalul septembrie-octombrie până la 750 milioane euro, de la 500 milioane euro cât era la 31 august 2007.
Compania a evaluat şi asigurat peste 1.400 de firme până la 31 octombrie, care însumează o expunere la risc de peste 120 milioane euro. "Tot mai multe firme sunt interesate de asigurarea de credit şi au inclus deja acest produs în bugetul pentru 2008", a explicat Ionescu, menţionând că la finalul anului vrea să ajungă la 24 de contracte de asigurare.
"Până la sfârşitul anului ţintim prime brute subscrise în valoare de 3 milioane lei şi estimăm că vom ajunge la 24 de contracte, iar la sfârşitul lui 2008 vrem să ajungem la 2,5 milioane euro prime brute subscrise, ceea ce ne-ar conferi calitatea de lider de piaţă", a adăugat Ionescu.
Directorul general al Coface România a menţionat că profitul companiei este relativ redus, deoarece 60% din banii încasaţi trebuie să constituie rezervă de daună, dar estimează că va încheia acest an cu un profit net de 100.000 euro, urmând ca la sfârşitul lui 2008 acesta să ajungă la 300.000 euro.
Coface România are în desfăşurare negocieri cu companii din domeniul distribuţiei de bunuri de larg consum (28%), producţie (26%), distribuţie de materiale de construcţii (20%), industrie alimentară (8%) şi distribuţie produse IT (8%).
Coface Austria Kreditversicherung AG, divizia de asigurări de credit a Coface, şi-a început activitatea pe piaţa din România în luna aprilie, iar principalul domeniu de activitate este reprezentat de asigurarea riscului de credite pentru datorii locale şi externe.
Ionescu a explicat că, în general, companiile îşi asigură activele tangibile, precum proprietăţile şi utilajele, dar neglijează să îşi asigure cele mai volatile active, cum sunt creanţele de la clienţii lor, care reprezintă în medie 40% din totalul activelor curente. Incidentele de plată şi neîncasarea creanţelor au un impact mare asupra lichidităţii şi veniturilor unei companii, putând să-i afecteze chiar existenţa, a mai spus directorul general al companiei. El a mai spus că în România, mai mult de 95% dintre firme experimentează întârzieri la plata creanţelor din partea clienţilor.
Coface asigură 85% din valoarea totală a unui contract sau a întregii cifre de afaceri. Prima de asigurare se calculează ca procent din cifra de afaceri şi poate varia în medie între 0,3% şi 0,8%. Perioada maximă de credit este de 120 de zile de la data facturării. Răspunderea Coface este de maximum 25 de ori prima plătită, dar poate atinge şi un nivel de 30-35 de ori prima plătită, caz în care se va plăti un procent suplimentar.
Coface România a fost fondată în octombrie 1996. Cifra de afaceri a companiei a atins în 2006 nivelul de 1,6 milioane euro, iar creşterea a fost de 71% anual, între 2004 şi 2006. Informaţiile de credit au avut la sfârşitul anului trecut o pondere de 55% din cifra de afaceri, iar managementul creanţelor o pondere de 45%.