COMBATEREA DEZINFORMĂRII "Etichetă" de conformitate jurnalistică

O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea #Media-Advertising / 19 mai 2021

Bunele intenţii pot fi puse uneori în practică într-un mod nu tocmai fericit. Când vorbeşti despre presă, dar şi despre o etichetă aplicată conform unor norme decise de o organizaţie, lucrurile te pot duce cu gândul la situaţii nu tocmai fericite din trecut. Optimiştii ar putea spune: rămâne de văzut, pesimiştii afirmă: am mai văzut. Despre ce este vorba? Organizaţia neguvernamentală Reporteri fără Frontiere (RSF) a lansat "Journalism Trust Initiative" (JTI), o platformă care vizează să lupte împotriva dezinformării prin promovarea acelor media considerate a fi "demne de încredere" în urma unui proces de verificare riguros. Asociaţia de apărarea a libertăţii presei a explicat într-un comunicat că a lansat online o aplicaţie digitală prin care media pot să primească eticheta JTI, după un proces în trei etape. Mai întâi, media vor trebuie să îşi autoevalueze conformitatea faţă de "norma" etichetei JTI. Este vorba de o serie de criterii profesionale elaborate în colaborare cu peste 130 de organizaţii şi actori media, universitari, autorităţi de reglementare, companii tehnologice, cu sprijinul fondator al Uniunii Europene de Radio-televiziune (UER) şi al Agenţiei France-Presse (AFP). Într-o a doua etapă, media vor putea face public rezultatul autoevaluării, sub forma unui raport de transparenţă.

La final, un audit extern va permite realizarea unei evaluări independente de către un organism de certificare acreditat. Abia după ce toate aceste etape vor fi trecute, participanţii la proces vor putea să primească eticheta JTI. Conform RSF, proiectul reprezintă "un progres radical şi inovator în lupta împotriva dezinformării". "În haosul informaţional actual, ştirile false, propaganda şi discursul urii au un avantaj competitiv asupra jurnalismului", a declarat secretarul general al asociaţiei, Christophe Deloire, citat în comunicat. "JTI este o iniţiativă care urmăreşte să schimbe datele situaţiei făcând din respectarea normelor profesionale un atu tangibil şi, la final, o garanţie de durabilitate a jurnalismului", a adăugat el. Prin acest proiect ale cărui principii au fost prezentate în 2018 şi care este cofinanţat de Comisia Europeană şi Craig Newmark Philanthropies (organizaţia filantropică a fondatorului site-ului Craigslist), RSF speră să încurajeze publicul să aleagă media credibile. JTI ar putea de asemenea să fie ca o garanţie pentru agenţiile de publicitate şi, prin urmare, să le aducă mai multe venituri publicitare participanţilor. Eticheta ar putea totodată să fie folosită şi ca o referinţă pentru terţi (organisme de reglementare, reţele de socializare) şi să aibă un efect de bulgăre de zăpadă stimulând media care nu îndeplinesc încă criteriile să se conformeze.

Scopul acţiunii este lăudabil, dar există mai multe elemente care ar merita studiate cu mai mare atenţie, protejarea excesivă a libertăţii poate fi în unele cazuri echivalentă cu îngrădirea ei.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb