Comisarul european Adina Vălean nu vrea să fie impuse condiţii pentru măsurile de sprijinire a companiilor aeriene

C.B.
Miscellanea / 16 aprilie 2020

Adina Vălean

Adina Vălean

Pandemia de coronavirus este un moment inoportun pentru a condiţiona sprijinul oferit companiilor aeriene de măsuri de ecologizare, a declarat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, într-un interviu acordat Euractiv.

Măsurile de izolare adoptate în contextul pandemiei de coronavirus au afectat în mod semnificativ sectorul transportului, închiderea graniţelor şi restricţiile de călătorie obligând companiile aeriene, operatorii feroviari şi pe cei care asigură servicii cu ferry boat-ul să îşi reducă şi chiar să îşi anuleze serviciile.

Dacă în prima fază Comisia Europeană a fost nevoită să reacţioneze la modul în care evolua criza sanitară, Adina Vălean insistă că acum executivul comunitar controlează situaţia.

"Am văzut evoluţii pe care nu le aşteptam, precum măsuri unilaterale adoptate de statele membre cu privire la mobilitatea persoanelor. Însă, de la început, am adoptat o atitudine activă", a spus Adina Vălean, citând liniile orientative emise guvernelor cu privire la deschiderea de coridoare verzi pentru transportul de marfă şi decizia rapidă a UE de suspenda prevederile cu privire la sloturile de pe aeroporturi.

Decizia rapidă a blocului comunitar cu privire la sloturile de pe aeroporturi a fost urmată de recomandări practice cu privire la zborurile avioanelor care transportă marfă şi de clarificări referitoare la faptul că pandemia de coronavirus poate fi considerată din punct de vedere juridic o "circumstanţă excepţională". În consecinţă, companiile aeriene nu trebuie să plătească despăgubiri, însă, cu toate acestea, sunt în continuare nemulţumite de insistenţa Comisiei că trebuie să returneze banii pasagerilor, în loc să le ofere în schimb vouchere pentru călătorii la o dată ulterioară.

Vălean insistă cu privire la poziţia sa, potrivit căreia legislaţia UE privind drepturile pasagerilor "spune în mod clar că pasagerii au dreptul să primească banii înapoi".

"Orice modificare a drepturilor ar însemna trecerea prin procesul legislativ normal, pentru care nu cred că există un sprijin real", spune Adina Vălean, fost europarlamentar.

Companiile aeriene doresc să ofere vouchere pentru că returnarea banilor le diminuează rezervele de lichidităţi într-o perioadă în care au mare nevoie de numerar. Cu toate acestea, comisarul european a subliniat că executivul comunitar a relaxat şi prevederile referitoare la acordarea de ajutoare de stat pentru a veni în sprijinul companiilor de a-şi reface lichidităţile.

La rândul lor, organizaţiile pentru protecţia mediului vor ca ajutoarele de stat acordate companiilor aeriene să fie condiţionate de noi reduceri ale emisiilor de CO2 şi de un acord cu privire la plata unei taxe pe combustibil după ce criza coronavirusului va fi depăşită.

Comisarul european a tras, însă, un semnal de alarmă faţă de această idee, avertizând că "trebuie să dăm dovadă de realism pentru că nu ştim cum va arăta industria după criză. Este o realitate faptul că aceasta este una din cele mai competitive industrii pe care le avem şi că avem nevoie de aviaţie".

"Atunci când vorbim despre investiţii în măsuri verzi într-un moment în care companiile se confruntă cu insolvenţa, trebuie să fim mai atenţi", a apreciat Adina Vălean, sugerând că iniţiative precum combustibilii verzi nu sunt suficient de mature pentru a fi introduse în perioada unei crize.

"Impunerea acestor condiţii acum nu este ceva ce eu aş sprijini", a adăugat ea.

În timp ce transportul aerian este paralizat de pandemia de coronavirus, iar companiile de transport feroviar sunt şi ele afectate, o analiză realizată de UBS Research prognozează că, în perioada de revenire după criză, călătoriile cu trenul de mare viteză vor primi un impuls semnificativ. Potrivit analiştilor, costul mai mic al investiţiilor, precum şi sprijinul din partea mediului politic şi al publicului pentru călătoriile cu trenul ar urma să ducă sectorul feroviar la o nouă culme pe parcusul acestui deceniu.

Însă, Adina Vălean este reticentă la ideea de a utiliza coronavirusul ca pe o scuză pentru a oferi sectorului feroviar o relansare, insistând asupra faptului că "avem nevoile de toate tipurile de transport, aşa că nu aş spune că un anumit mod ar trebui să aibă câştig de cauză. Transportul feroviar este cel mai apropiat de inima noastră pentru că este cel mai sustenabil", a spus comisarul european.

Comisia Europeană a propus ca 2021 să fie Anul european al căilor ferate, însă executivul comunitar aşteaptă în continuare ca guvernele să implementeze cel de-al patrulea pachet feroviar, un set de reguli adoptate în 2016, pentru a revitaliza acest sector.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6867
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3098
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0072
Gram de aur (XAU)Gram de aur391.1865

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb