Compari.ro a publicat recent studiul privind obiceiurile şi intenţiile de cumpărături de Crăciun ale românilor. Conform acestuia, un sfert dintre respondenţi vor plăti peste 1000 de lei pentru cadourile de Crăciun.
"Ne aşteptam la schimbări semnificative în obiceiurile de cumpărături pentru acest Crăciun, după un an de inflaţie ridicată. Românii se arată hotărâţi să continue tradiţia de a face cadouri în perioada Crăciunului, nefiind dispuşi să taie din buget sau din calitatea cadourilor, ci mai degrabă să ajusteze listele de Crăciun, să cumpere din timp şi să beneficieze de promoţii", a declarat Andras Sztak, Managing Director al Compari.ro.
Inflaţia nu pare să aibă un impact semnificativ asupra intenţiilor de cumpărături de Crăciun
Cei mai mulţi dintre respondenţi au pus deoparte un buget important pe cadourile de Crăciun, în condiţiile în care o inflaţie care durează de un an nu pare să le diminueze apetitul pentru cheltuieli. 51% dintre respondenţi spun că vor plăti în 2023 o sumă similară cu cea de anul trecut. Aproape 20% sunt dispuşi să meargă chiar mai sus decât anul trecut cu cheltuielile. Un sfert (26,22%) recunosc că bugetul lor va fi redus în acest sezon, comparativ cu cel din 2022.
Cele mai multe bugete de cadouri depăşesc 600 de lei
Doar 8% dintre persoanele cuprinse în sondaj au mijloacele financiare pentru a aloca mai mult de 4000 de lei, în timp ce aproape o treime (32,75%) sunt dispuse să depăşească pragul de 1000 de lei. O altă treime va rămâne în limita a 200-600 RON. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre respondenţi vor plăti minimum 600 RON pentru toate cadourile de Crăciun.
Generozitatea se micşorează în funcţie de numărul de beneficiari
Sondajele realizate de compari.ro înainte de pandemie indicau o medie de 10-11 persoane pe lista de Crăciun, reducându-se la doar 5 beneficiari în 2020. Sondajul din acest an arată o uşoară scădere, 66% dintre toţi respondenţii având maximum 4 persoane pe lista de cadouri.
Se caută cadouri mai puţin costisitoare, dar fără a se renunţa la calitate
Consumatorii par să fie foarte conştienţi de impactul inflaţiei, deoarece sunt atenţi la preţuri. 55% dintre respondenţi spun că vor profita de ofertele speciale, 22% spun că se vor orienta către cadouri mai puţin costisitoare, iar 13% vor folosi cupoane de reducere. Cu toate acestea, ei nu sunt atât de dispuşi să facă reduceri la calitate. 64% încă se uită la calitatea produselor şi mai puţin de jumătate (43%) vor avea ca factor cheie de decizie preţul. Recenziile online ale altor utilizatori sunt menţionate ca factor în decizia de cumpărare de 30% dintre respondenţi.
Mai mult online şi mai puţin last minute
Cumpărăturile online pentru cadourile de Crăciun apar în majoritatea răspunsurilor - 50% dintre respondenţi îşi vor cumpăra cadourile din magazinele online sau doar online. Doar o minoritate de 5% va vizita exclusiv magazinele tradiţionale. Se pare că există o corelaţie între grija pentru buget, vânătoarea de reduceri şi momentul cumpărăturilor, deoarece respondenţii cumpără cadourile pe tot parcursul anului (17,61%), în noiembrie (25%) şi decembrie (35%), doar 9% dintre ei achiziţionând cadouri în ultimul moment.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.12.2023, 06:03)
bugetarii si specialii care s doldora de bani....nu se vede numarul de auto pe strada si n parcari de citiva ani incoace?
2. Intr-o tara de saraci
(mesaj trimis de anonim în data de 20.12.2023, 09:56)
Intr-o tara de saraci, sa nu pui nimic pe masa de Craciun, te arunca in cea mai grava depresie.
Saracii isi fac cadouri si mananca indestulator numai de Craciun, oamenii cu ceva stare, o fac tot timpul anului si nu se lasa pacaliti de Mos Craciun.