Antreprenoriatul românesc a trecut şi trece printr-o serie de momente delicate, este de părere omul de afaceri Gruia Stoica, preşedintele Grampet Group şi preşedinte al Consiliului de Afaceri România-Kazahstan. În mesajul său adresat cu ocazia Conferinţei BURSA "Antreprenoriatul feminin: «Femeia la putere - o lume mai bună», Gruia Stoica a subliniat: "Cunosc multe femei de afaceri. Sunt femei puternice, curajoase, cu idei şi iniţiativă, sunt patrioate şi se confruntă şi ele cu aceleaşi probleme ca şi noi, bărbaţii, care ne ocupăm de afaceri.
Aspectul esenţial de reţinut este că atunci când vorbim despre antreprenoriatul românesc nu vorbim despre femei-antreprenor sau bărbaţi-antreprenori, vorbim despre români-antreprenor. Şi, din acest punct de vedere, toţi avem nevoie de fim luaţi în serios de cei care ne conduc ţara, pentru că şi noi votăm, şi noi plătim taxe şi impozite, şi noi consumăm educaţie şi sănătate, dar, poate cel mai important, noi oferim locuri de muncă pentru mii şi zeci de mii de familii, ceea ce se traduce prin bunăstare pentru comunitate şi, bineînţeles, bunăstare pentru ţară".
În opinia domniei sale, o parte din vină pentru problemele cu care se confruntă mediul de afaceri aparţine şi antreprenorilor, "care au fost multă vreme mai preocupaţi să se atace unii pe alţii decât să facă front comun şi să încerce să-şi promoveze interesele legitime. Această lipsă de unitate şi de coordonare s-a simţit şi s-a văzut cum capitalul străin a reuşit să se impună, deşi locurile de muncă ale antreprenorilor români sunt mai sigure şi mai stabile".
Cea mai mare parte din vină pentru situaţia actuală aparţine, însă, decidenţilor şi liderilor publici, subliniază Gruia Stoica, apreciind: "Ce nu au înţeles aceştia este tocmai faptul că antreprenorii români sunt cea mai sigură, cea mai stabilă şi cea mai importantă sursă de locuri de muncă şi de bunăstare pentru cetăţeni. Pentru că noi, românii, nu ne mutăm capitalul în alte ţări, nu ne închidem afacerile pentru a le muta unde e forţa de muncă mai ieftină. Dimpotrivă, noi căutăm să ne dezvoltăm aici şi să ajutăm şi comunităţile. «Grampet Group», pe care îl conduc, nu doar că are aproape 9.000 de angajaţi în ţară şi în străinătate, dar ajută la dezvoltarea comunităţilor româneşti. La Simeria avem câteva zeci de ucenici pe care i-am adus la fabrică şi cărora le-am oferit un loc de muncă, luând copii din centrele sociale şi oferindu-le un viitor. Prin fundaţiile noastre, îngrijim peste 300 de copii, cărora le oferim burse complete de studiu şi-i angajăm în cadrul «Grampet» după terminarea facultăţii. Acestea sunt programele care aduc plus valoare vieţii românilor şi comunităţilor din ţară".
Domnia sa a menţionat că ţara noastră are nevoie de o strategie naţională care să vină în întâmpinarea nevoilor oamenilor de afaceri autohtoni.
"Degeaba se ocupă liderii publici de soarta unei companii sau alteia, dacă pierd din vedere aspectul unei strategii naţionale. Fără o strategie naţională, la alcătuirea căreia noi, antreprenorii români, trebuie să fim măcar consultaţi, dacă nu chiar ascultaţi, nu vom reuşim să aducem bunăstare pe termen mediu şi lung în această ţară", mai precizează reprezentantul Grampet.